مطالبه دیرینه مردم هرمزگان در یک قدمی تصویب

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: آزادسازی و افزایش محدوده تردد مجاز خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم به سایر مناطق هرمزگان که درخواست قدیمی مردم است، به عنوان یک پیشنهاد و درخواست کارشناسی شده، برای تصویب‌نهایی در سفر رئیس جمهور به استان مطرح می‌شود.

مهدی دوستی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از سفر نیز این پیشنهاد و سایر درخواست‌ها مورد بازبینی و جمع‌بندی نهایی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تاثیر مصوبات ۲ سفر رئیس جمهور به هرمزگان تصریح کرد: اجرایی شدن این مصوبات، چشم‌اندازهای روشنی برای جایگاه استان در اقتصاد ملی ترسیم می‌کند که بهبود معیشت مردم، کاهش نرخ بیکاری و افزایش رضایت عمومی از بدیهی‌ترین دستاوردهای آن است.

وی یادآور شد: ضعف‌هایی در حوزه نرم‌افزاری استان وجود دارد که نیازمند به مساعدت قانونی در سطح ملی است و این موضوع نیز در سفر رئیس جمهور مورد توجه جدی است.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان ادامه داد: باتوجه به سیاست‌های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریامحور برای اجرای این سند ابلاغی، نشست‌های متعددی برگزار شده که تصمیمات و مصوبات این نشست‌ها؛ تاثیرات مهمی در افزایش رشد اقتصادی استان ساحلی هرمزگان خواهد داشت.

به گفته دوستی: در هرمزگان بنادر جدید در شهرهای ساحلی ایجاد می‌شود که با توسعه بندری نقش اقتصاد دریا پررنگ‌تر از گذشته خواهد بود.

وی اضافه کرد: پایانه ریلی مکانیزه، پایانه ریلی غلات، توسعه پسکرانه بندرشهید رجایی و همچنین ایجاد پُل‌های بزرگ از مطالبات مردمی و خواسته‌های اصلی استان است که در مسیر اجرا قرار دارد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: در بخش فرهنگی و اجتماعی نیز، بیشترین تمرکز مدیریت استان بر مباحث دانش‌آموزی است که در بسته سفر، اجرای اردوگاه بزرگ فرهنگیان و اردوگاه دفاع مقدس جنوب در استان پیش‌بینی شده و سال آینده عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

دوستی گفت: تکمیل نمایش خانه‌ها (پلاتو) و کتابخانه‌ها نیز از دیگر مطالبات حوزه اجتماعی و فرهنگی مردم هرمزگان است که در سفر رئیس جمهور به استان در دستورکار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha