پلیس برای شلیک به اشرار حین ارتکاب جرم مجوز دارد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: با توجه به دستور قضایی که داریم، همکارانم ملزم و موظف هستند به محض مواجه شدن با اشرار در حین ارتکاب جرم به آنها شلیک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ سعید راستی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عزم قوه قضاییه و پلیس بر این است که اراذل و اوباش یا افرادی که با استفاده از سلاح اعم از سرد و گرم برای مردم مزاحمت ایجاد کرده و باعث رعب و وحشت شهروندان می‌شوند، برخورد جدی داشته باشد.

پلیس برای شلیک به اشرار حین ارتکاب جرم مجوز دارد

وی با اشاره به اقدام اخیر چند نفر از اراذل و اوباش در منطقه جنوب غرب پایتخت و ایجاد رعب و وحشت همراه با تخریب چند خودرو با هدف قدرت نمایی،افزود: پرونده این موضوع هنوز بسته نشده و با توجه به سابقه چاقوکشی و درگیری در گذشته این افراد، بدنبال اشد مجازات و برخورد قاطع و محکم با آنها هستیم.

سرهنگ سعید راستی ادامه داد: حرکات اعضای این باند اگر چه آسیب جانی نداشت ولی با ایجاد رعب و وحشت و خسارت به خودروهای مردم، قصد قدرت‌نمایی و وحشت آفرینی داشتند که در کوتاهترین زمان پس از ارتکاب جرم در دام پلیس افتادند.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: با وجود فرار متهمان به خارج از تهران، اما با انجام اقدامات اطلاعاتی همه آنها در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شدند.

به گفته وی، این اشرار به واسطه کُری‌خوانی با همدیگر در این منطقه حضور پیدا کردند و هیچ کدام از شهروندان آسیب دیده ارتباطی با آنها نداشتند.

پلیس برای شلیک به اشرار حین ارتکاب جرم مجوز دارد

شرور تهرانی؛ خیلی پشیمانم/ کاش به جای دعوا شکایت می‌کردم

شرور ۲۹ ساله‌ای که با شمشیر و قمه برای شهروندان تهرانی رعب و وحشت ایجاد کرده بود، با ابراز ندامت از این کار خود گفت: ای کاش به جای دعوا شکایت می‌کردم.

او که برای بازسازی صحنه جرم به محل آورده شده بود به خبرنگار ایرنا گفت: از بچگی کتک خوردم و بارها نیز خودزنی داشتم البته بخاطر شرب خمر سابقه دستگیری دارم ولی دعوا و درگیری نداشته‌ام.

این متهم با ابراز پشیمانی از شرارت‌هایی که داشته است، ادامه داد: آن شب قرص خورده بودم و اصلا یادم نیست چه کارهایی کردم، با چند نفر مشکل داشتیم و ای کاش به جای دعوا با آنها، شکایت می‌کردم ولی افسوس.

این شرور سابقه‌دار با اعتراف به اینکه کارش اشتباه بوده و هنوز تعیین حکم برای او و دیگر اشرار همراهش انجام نشده است، اضافه کرد: تحصیلاتم راهنمایی است و از این کار اشتباه خود ۱۰۰ درصد پشیمانم.

پلیس برای شلیک به اشرار حین ارتکاب جرم مجوز دارد

دست یکی از اعضای خانواده‌ام در قدرت‌نمایی گروه دیگری از اشرار قطع شد

یکی از شاهدان عینی نیز در جمع خبرنگاران گفت: چند وقت قبل چهار نفر از ارازل و اوباش موتورسوار ساعت ۲ صبح در خیابان مالک‌اشتر تقاطع قصردشت قدرت‌نمایی کردند؛ همراه با خانواده خود بلافاصله از محل دور شدیم تا آسیبی به ما وارد نشود.

این شهروند تهرانی با تقدیر از اقدام به موقع ماموران پایگاه هشتم پلیس اطلاعات و امنیت و سرعت عمل آنها در دستگیری متهمان یادآور شد: یکی از اعضای خانواده‌ ما چند وقت قبل حین سرقت وسایل همراهش دچار قطع عضو از ناحیه دست شد که با سرعت عمل نیروی انتظامی موضوع خیلی سریع پیگیری و متهمان دستگیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha