۱۴ درصد دانش آموزان کشور درمدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

مشهد-ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت:هم اکنون در ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی کشور ۲ و نیم میلیون دانش آموز که ۱۴ درصد دانش آموزان کشور هستند تحصیل می کنند.

به گزارش ایرنا ، احمد محمودزاده روز دوشنبه درحاشیه گردهمایی روسای مشارکت‌های مردمی استانهای کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: افزایش کیفیت آموزشی در این مدارس مد نظر است.

وی در خصوص اخذ وجوه خارج از سقف شهریه اعلام شده توسط برخی مدارس غیردولتی اضافه کرد: این مدارس را متخلف می دانیم زیرا هیچ مدرسه غیردولتی حق دریافت وجه اضافه بر شهریه اعلام شده را ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته شهریه ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی خراسان رضوی تعیین شد که متناسب با الگوی اعلامی است.

محمود زاده افزود: از مجموع مدارس غیردولتی کشور بیش از۱۷ هزار مدرسه هیچ مورد تخلفی نداشته اند و کمتر از هزار مدرسه تخلفات آیین نامه‌ای، شهریه‌ای و اجرایی دارند که برخوردهای لازم با آنان انجام شده است و گاه تا مرز تعطیلی هم پیش رفته اند.

وی ادامه داد:هم اکنون ساختمان بیش از ۶۵ درصد مدارس غیردولتی استیجاری است و معتقدیم موسس هر مدرسه باید از استطاعت مالی برای تامین هزینه های جاری و آموزشی مدرسه حداقل برای مدت یک سال بر بیاید.

گردهمایی روسای مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استانهای کشور در مشهد از امروز نهم بهمن ماه به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha