واکنش سوناک به کشته شدن سه سرباز آمریکایی: نگران تشدید تنش‌ها در منطقه هستیم

لندن – ایرنا – نخست وزیر انگلیس با ابراز نگرانی درباره حمله پهپادی صورت گرفته علیه پایگاه نظامیان آمریکا در اردن که منجر به کشته شدن سه عنصر تروریستی این کشور شد، ادعاهای بی‌پایه و اساس در مورد دخالت ایران در عملیات نیروهای مقاومت را تکرار کرد و خواستار تلاش تهران برای کاهش تنش‌ها شد.

به گزارش ایرنا، ریشی سوناک روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ما نگران هستیم و از ایران می خواهیم که به تنش زدایی در منطقه ادامه دهد.

وی مدعی شد: ما قاطعانه در کنار متحدان خود برای ایجاد ثبات و صلح در منطقه ایستاده ایم و این همان چیزی است که به کار در راستای آن ادامه خواهیم داد.

دیشب هم دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس کشته شدن سه سرباز آمریکایی را محکوم کرد و با تکرار ادعاها علیه ایران، مدعی شد: ما همچنان از ایران می‌خواهیم که تنش‌ها را در منطقه کاهش دهد.

سازمان تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده) شب گذشته در بیانیه‌ای ادعا کرد که در جریان حمله یک هواپیمای بدون سرنشین «به پایگاهی در شمال شرقی اردن»، سه سرباز کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

در همین پیوند، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با تکرار ادعاهای نخ‌نما علیه ایران، مدعی شد: در حالی که هنوز در حال جمع‌آوری حقایق این حمله هستیم، می‌دانیم که این حمله «از سوی گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران که در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند»، انجام شده است.

این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که هیچ گروه نیابتی در منطقه ندارد. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در نشست خبری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران غزه مکررا نسبت به خطر گسترش درگیری‌ها به دلیل ادامه حملات اسرائیل و پشتیبانی همه جانبه آمریکا از جنایات صورت گرفته هشدار داده و نقض پایدار و مکرر حاکمیت سوریه، عراق و یمن از سوی آمریکایی‌ها را تشدید کننده این بی ثباتی قلمداد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ما معتقدیم جنگ در غزه راه‌حل نیست و آتش بس فوری می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت آرامش در منطقه باشد. گروه‌های مقاومت منطقه از ایران دستور نمی‌گیرند و ایران در تصمیمات آنها در حمایت از فلسطین یا دفاع از خود دخالتی ندارد.

کنعانی بیان داشت: تکرار اتهامات به ایران فرافکنی از سوی کسانی است که منافع خود را در کشانیدن پای آمریکا به منطقه می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha