یکهزار و ۳۲۰ فقره تخلف در حوزه‌ آرد و نان خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت:‌ یکهزار و ۳۲۰ فقره تخلف حوزه‌ آرد و نان از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان شناسایی شد.

محمدمحمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازرسان در این مدت؛ ۱۴ هزار و ۵۱۸ مورد از اصناف حوزه آرد و نان شامل نانوایی ها، خشکه پزی ها و شیرینی پزی ها و سایر اصناف انجام شده است.

به گفته وی؛ ارزش ریالی تخلف پرونده های صنوف مربوط به آرد و نان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: تخلفات مربوط به نانوایی ها در زمینه تراکنش صوری، کارت اضافه، خرید نان بیش از نیاز برای خشک کردن، فروش آرد و کاهش ساعت پخت نان است.

وی در خصوص اجرای طرح کاتخوان هوشمند در نانوایی های خراسان شمالی گفت: این طرح در این استان مطلوب و نه تنها باعث کاهش سهمیه آرد نان نشده بلکه سهمیه آرد استان افزایش نیز یافته است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح هشت هزار و ۲۳۰ تن سهمیه آرد استان بیشتر شده است در حققیت سهمیه آرد نانوایی های دارای تخلف کاهش و سهمیه نانوایی هایی قانونمند افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سرانه مصرف آرد و نان در خراسان شمالی ۲ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است و مردم این استان نان خورتر هستند و هر فرد در خراسان شمالی ماهانه ۹.۵ کیلوگرم آرد و نان مصرف می کند که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم است.

اکنون یکهزار و ۳۱۱ واحد نانوایی در خراسان شمالی فعالیت دارند و سرانه مصرف آرد و نان در استان ۲ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است این استان دارای ۱۰ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، بام و صفی آباد، فاروج، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و راز و جرگلان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha