بیش از پنج هزار نفر در آیین‌ اعتکاف استان اردبیل شرکت کردند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: آئین معنوی و پر فضیلت اعتکاف در ۵۰ مسجد مناطق مختلف این استان برگزار شد و بیش از پنج هزار نفر با شرکت در این آئین‌ها از برنامه های مذهبی، معنوی و فرهنگی استفاده کردند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظها کرد: مساجد محلات بهترین کانون‌های ترویج و توسعه آموزه‌های معنوی و همچنین محل تبیین ارزش‌های انقلابی و ملی است و با توجه به حضور پرشمار نوجوانان و جوانان در آئین‌ اعتکاف از فرصت مساجد باید بیش از پیش برای تقویت باورهای اصیل اسلامی و ملی استفاده شود.

وی افزود: حضور قابل توجه قشر جوان در آیین‌ اعتکاف از پنجم تا هفتم بهمن ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب در استان اردبیل مثال‌زدنی بود و شرکت‌کنندگان با استفاده از این فرصت، در کنار بهره‌مندی از فیوضات اعتکاف و ماه رجب به بحث ها و گفتمان انتخابات و ضرورت مشارکت مردم در آن نیز پرداختند.

وی ادامه داد: حضور چشمگیر معتکفان، مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسان را در خصوص انعکاس تعلق خاطر جوانان به مسجد و انس با قرآن دوچندان کرد و هر چه به این فضیلت‌ها بها داده شود، از میزان ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه کاسته خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اجرای طرح پسران نوآوین در این اداره کل خبر داد و گفت: نام این طرح برگرفته از شهید آوینی است و شرکت‌کنندگان در این طرح که پسران نوجوان و جوان هستند، به تولید محتواهای رسانه‌ای با موضوعات مذهبی، انتخابات و ارزش‌های ملی و معنوی می‌پردازند.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان هنرمند شرکت‌کننده در طرح نوآوین به وسیله گوشی‌های همراه خود، محتواهای مفید و موثر را تولید می‌کنند و کنشگری آنها در فضای مجازی نیز فرصتی برای پاسداشت فرهنگ اسلامی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی بیگانگان است.

جعفرزاده همچنین با اشاره به فعالیت یک هزار و ۵۰۰ مسجد استان در مناسبت‌های ملی و مذهبی و وجود چند عضو در هر مسجد به عنوان اعضای هیات امنا، آنها را ظرفیتی برای انتقال آموزه‌ها و تولیدات ارزشمند و مرتبط به جامعه هدف اعلام کرد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha