۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85369487
T T
۳۲ نفر

برچسب‌ها

نخستین نوزاد مورد حمایت مرکز پیشگیری از سقط "نفس" در لرستان متولد شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل امور بانوان، خانواده و جمعیت استانداری لرستان گفت: نخستین نوزاد مورد حمایت مرکز پیشگیری از سقط جنین " نفس" در این استان متولد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبا ولیپور روز دوشنبه تولد اولین نوزاد مورد حمایت مرکز نفس را اتفاقی مهم در تقویم جمعیت استان لرستان برشمرد و اظهار کرد: والدین این نوزاد در سه ماهگی قصد سقط آن را داشتند که توسط دست اندرکاران مرکز پیشگیری از سقط نفس شناسایی و پیگیری های لازم برای انصراف آنها از سقط جنین انجام شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در مدت ۶ ماه گذشته تا زمان تولد این نوزاد هزینه های مراقبت آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شد تا امروز در کمال صحت و سلامت متولد شود.

وی همچنین در خصوص مرکز پیشگیری از سقط نفس تصریح کرد: از افتتاح اولین مرکز نفس استان در خرم آباد کمتر از یک سال می گذرد و خوشبختانه علاوه بر این توانستیم در این مدت شعبه های دیگر این مرکز را در تمامی شهرستان های استان راه اندازی کنیم.

ولیپور عنوان کرد: از زمان شروع به کار این مراکز در استان تا کنون ۷۸ مادر در آستانه ی سقط جنین شناسایی شده اند که با پیگیری های انجام شده توسط این مرکز از سقط انصراف داده اند.

وی حمایت از این مرکز مهم و تأثیر گذار و کاملا مردم نهاد در موضوع جوانی جمعیت را ضروری دانست و گفت: از مردم و خیرین انتظار داریم در امر معرفی این مرکز و حمایت مالی آن مشارکت کنند.

همچنین مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان نیز در مورد حمایت از خانواده ی اولین نوزاد متولد شده تحت حمایت مرکز نفس، عنوان کرد: پیگیری هایی در مورد ایجاد شغل پایدار برای پدر این نوزاد را در برنامه داریم.

محمدکریم خورشیدوند تصریح کرد: هماهنگی های لازم با دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است که حمایت های لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی نیز برنامه های حمایتی از این نوزاد و خانواده آن در دستور کار دارند.

خورشیدوند گفت: مرکز مردم نهاد نفس با رویکرد پیشگیری از سقط جنین در تمامی شهرستان های استان نمایندگی دارد و خیرین می توانند کمک های حمایتی خود را از این مرکز به شماره حساب ۸۸۱۳۶۷۲۶۱ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۵۰۲۶۹۱ بنام مرکز مردمی نفس واریز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha