بهار فعالیت‌های سیاسی مشارکت در انتخابات است/مردم؛ پشتوانه نظام

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین قدرت و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت و حضور مردم در تمام صحنه‌های انقلاب بویژه انتخابات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ابوالفضل توسلی روز دوشنبه در نشست تبیینی تاثیر مشارکت حداکثری در انتخابات در دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان به تبیین اهمیت شرکت حداکثری مردم پرداخت و بیان کرد: باید از ظرفیت کلاس‌ها و دانشجوپذیر بودن دانشگاه برای فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت جوانان در انتخابات بهره‌برداری کرد چرا که مشارکت این قشر در فرآیند انتخابات تاثیر مثبتی دارد.

وی افزود: باید از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی، اساتید و اعضای هیات علمی برای تبیین ضرورت مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ادامه داد: برگزاری تریبون‌های آزاد دانشجویی کرسی‌های آزاد اندیشی در قالب لیگ و تشکیل کمیته پیرامون حضور حداکثری پای صندوق‌های رای با اعزام روسای دانشگاه‌ها و افراد متخصص در حیطه انتخابات به نقاط دوردست از جمله برنامه‌های تبیینی برای حضور مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه است.

وی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اظهار کرد: باید با امیدآفرینی در انتخابات پیش‌رو مشارکت و رقابت سالم بین آحاد مختلف جامعه را افزایش داد.

مشارکت در انتخابات؛ بهار فعالیت‌های سیاسی

یکی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه حکومت مطلوب بر پایه قدرت حضور مردم است، گفت: باید مراقب بود دشمن در کمین هست تا از کوچکترین موضوعات به نفع منافع شخصی خود بهره برداری کند که در این زمینه بر روی مشارکت مردم تمرکز کرده‌اند.

دکتر اکبر خواجه بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ اتفاقی بزرگ بود که با پشتوانه مردمی خود را نشان داد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در فرهنگ لغات علم سیاست جهان، واژه‌های جدید آورد که اولین آن بعد از رخداد پیروزی انقلاب اسلامی موضوع صدور انقلاب بود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان افزود: بنیاد سینمایی فارابی در سینمای ایران آغازگر و الگوسازی آن بود تا انقلاب اسلامی را از طریق رسانه‌ها به جهان صادر کند.

وی بیان کرد: گفتمان امام خمینی (ره) احیاگر تمدن ایران اسلامی بود، رمز و راز محبوبیت و پیروزی امام نیز ارتباط عمیق با خدا و مردمی بودن هست چرا که حکومتی که مردمی نباشد موفق نخواهد بود.

خواجه ادامه داد: انتخابات ایده آل ترین و کم خطرترین داروی منازعات سیاسی بوده به طوریکه انتخابات بهار فعالیت‌های سیاسی به شمار رفته و در نگاه دیگر نیز خرد جمعی عقلانی یک ملت است.

وی با بیان اینکه انتخابات یک فرصت برای جامعه است، تاکید کرد: رای یک نفر در این عرصه حائز اهمیت بوده و سرنوشت ساز هست، برای جمهوری اسلامی ایران واژه‌ها با بودن و همراهی مردم، معنا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha