فرماندار دماوند:۹۵ هکتار زمین جهت احداث شهرک صنعتی دانش بنیان اختصاص داده شد

دماوند - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند به اختصاص ۹۵ هکتار زمین جهت احداث شهرک صنعتی دانش بنیان هایتک به عنوان نخستین شهرک صنعتی بزرگ در سطح کشور با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز به دلیل مشکل زیست محیطی ۱۸ سال بلاتکلیف بود که این موانع بمنظور اجرای آن برداشته شد.

به گزارش ایرنا ، رضا طاهرخانی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند که امروز با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مردم انقلابی شهرستان دماوند یک بار دیگر همچون دیگر عرصه ها در استقبال رییس جمهور حماسه آفرین شدند و برگ زرین دیگری از افتخارات شهرستان دماوند در حضور آیت الله رئیسی رقم زدند و بنده به نوبه خودم وظیفه دانستم یک بار دیگر از مردم فهیم شهرستان تشکر کنم.

وی ادامه داد: الحمدالله سفر رئیس جمهور سفر پرخیر و برکتی بود و بسیاری از مشکلات و معضلاتی که مردم با آن مواجه بودند و منتظر تحقق اتفاقات خوب در شهرستان، با مصوباتی که در این سفر محقق می شود، شاهد رفع آنان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند به موضوعاتی همچون کشاورزی، اقتصادی، توسعه فضاهای آموزشی و بهداشتی در مصوبات سفر ریاست جمهور اشاره کرد و گفت: توسعه بیمارستان سوم شعبان را فقط برای مردم شهرستان نمی دانیم چراکه این بیمارستان خدمات خود را در کل کشور عرضه می کند؛ هزاران هزار خودرو در روز در محورهای مواصلاتی شهرستان تردد می کنند و همین میزان تردد نیازمند خدمات رسانی است.

وی بیان داشت: رئیس محترم جمهور در جلسه شورای اداری به وزیر محترم بهداشت اعلام کردند که توسعه این بیمارستان در اولویت های کاری اشان باشد و در کنار دیگر موضوعات درمانی در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار دماوند:۹۵ هکتار زمین جهت احداث شهرک صنعتی دانش بنیان اختصاص داده شد

این مقام مسئول به موضوع نقاط حادثه خیر در شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در منطقه چندین سال شاهد حوادث دردناکی جاده ای هستیم که به لطف خدا این مهم جزو مصوبات سفر ریاست جمهور قرار گرفت که روز گذشته نیز نخستین جلسه در این خصوص در استان برگزار شد و رفع نقاط حادثه خیر شهرستان از طریق متولی و دستگاه امر در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین راه های مواصلاتی یکی از مصوبات سفر بود که با مصوبه سفر رفع خواهد شد.

طاهرخانی از دیگر موضوعات سفر را بحث تامین آب شرب دانست و افزود: این مهم از دغدغه های شهرستان است که دو موضوع حفر چاه و انتقال آب شرب در جلسه شورای اداری مطرح شد که امید است در آینده در بحث تامین آب مشکلی نداشته باشیم.

وی همچنین با پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرهای دماوند و رودهن اشاره کرد و افزود: در این جلسه نیز پروژه فاضلاب دماوند و تکمیل تصفیه خانه در شهر رودهن مطرح که به لطف خدا در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین در خصوص مشکلات حوزه ورزش نیز که در برخی مناطق فاقد فضاهای ورزشی بودیم و مقرر شد اعتباری در این زمینه درنظر گرفته شود و این فضاهای ورزشی از برکات سفر خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند در خصوص اقدامات صورت گرفته در انتخابات پیشرو اظهار داشت: امسال در این دوره از انتخابات، ۱۶۸ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه شهرستان های دماوند و فیروزکوه پیش بینی شده که ۱۱۷ شعب اخذ رأی مربوط به شهرستان دماوند است.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با هیات نظارت شهرستان صورت گرفته است، افزود: در بحث نامزدهای انتخاباتی، تابه امروز ۵۰ نامزد انتخاباتی برای این دوره خواهیم داشت و تقریبا همه کاندیدای مطرح دوره های قبل که ثبت نام کرده بودند، در این دوره مردم تایید شورای نگهبان قرار گرفتند و فضا برای همه گروه های سیاسی محیا است تا به صحنه بیایند.

این مقام مسئول ادامه داد: امید است بتوانیم انتخاباتی باشکوه، حداکثری و دشمن شکن در سطح منطقه و کشور برگزار کنیم و مردم نیز با حضور پرشور و همیشه در صحنه خود موجب ناامیدی دشمنان نظام شوند.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان این دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای مسئولان است که در زمینه برنامه ریزی تبیینی پای کار آمده و اقدامات انقلاب اسلامی نسبت به گذشته و اقدامات دولت سیزدهم را بیان کنند، گفت: آنچه مهم است روایت گری، روشن گری و امید آفرینی است که باید در دستور کار قرار گیرد و در فضای مجازی اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه ۶۷ پروژه در دهه مبارک فجر در سطح شهرستان دماوند افتتاح می شود، گفت: این پروژه ها در حوزه شهری و روستایی و اقتصادی، ستاد مدیریت بحران، فرهنگی و تفریحی و خدمات رسانی زیرساختی، آبخیزداری و کشاورزی و هم دیگر پروژه ها است که با تلاش مسئولان منطقه محقق شده است. طاهرخانی گفت: در کنار این تعداد پروژه قابل افتتاح برنامه های فرهنگی و ورزشی نیز پیش بینی شده است.

فرماندار دماوند:۹۵ هکتار زمین جهت احداث شهرک صنعتی دانش بنیان اختصاص داده شد

خدمت‌رسانی به مردم بیشتر شود

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه دماوند در نشست شورای اداری اظهار داشت: آنچه امروز مردم از ما توقع دارند، پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور است که باید این موارد پیگیری شود و همچنین در آستانه انتخابات هستیم و باید خدمت‌رسانی به مردم بیشتر شود تا نارضایتی‌ها کاهش یابد.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی افزود؛: موضوع ارائه تسهیلات ویژه به مردم در دهه فجر است که هنوز توسط شهرداری‌ها و اداره مالیات اعلام نشده که لازم اعلام و در اختیار مردم قرارگیرد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در دهه فجر حضور بیشتری در بین مردم داشته باشند، گفت: برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد از جمله برنامه های دهه مبارک فجر است که پیش بینی های لازم برای حضور مسئولان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تشکیل شورای امربه معروف در ادارات، محیا نمودن نمازخانه در ادارات، تکریم ارباب رجوع، برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیان خدمات نظام به مردم، جمع آوری سگ های بلاصاحب و زیبا سازی شهری از موارد مورد مطالبه مردم است.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: از اداره برق توقع داریم که نواقص زیرساختی شهرستان دماوند را برطرف کند تا با بارش برف شاهد قطعی‌های مکرر نباشیم.

برخورد قانونی با جرائم انتخاباتی در شهرستان دماوند

رئیس دادگستری شهرستان دماوند از برخورد قانونی با جرائم انتخاباتی در این شهرستان خبر داد. محمدصادق رفیعی در نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار داشت: مسئولان خدمتگزاران مردم هستند و این فرصتی که امروز در اختیار ماست، کوتاه است و باید نهایت استفاده را ببریم و در راستای خدمت رسانی قدم برداریم.

وی ادامه داد: در اسفندماه انتخابات را در پیش داریم که جرائم انتخاباتی شامل قبل از تبلیغات، ایام تبلیغات، روز سکوت، روز رای گیری و بعد از انتخابات بوده که ممکن است با این جرائم مواجه شویم که البته قانون پیش بینی نموده است.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند گفت: مشارکت در انتخابات، رقابت در انتخابات، سلامت انتخابات و در نهایت امنیت انتخابات است که سنجش افراد و احزاب در رعایت این موارد است. رفیعی با بیان اینکه امید است انتخاباتی پرشور داشته باشیم، بیان داشت: جهل به قانون رافع مسئولیت کیفری نیست و باید آگاهی کافی و لازم وجود داشته باشد.

رعایت عدالت در انتخابات

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین خانی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان دماوند در نشست شورای اداری شهرستان‌ دماوند اظهار داشت: آنچه در ایام انتخابات مهم است، رعایت عدالت در انتخابات است؛ رسانه‌ها، روحانیون و یا مسئولی از موقعیت خود برای حمایت از کاندیدایی استفاده نکند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان دماوند گفت: کاندیدا نیز خود به سلامت انتخابات کمک کنند و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و تخریب نکنند دیگران را و البته اخلاق انتخاباتی را بعد از انتخابات نیز در دستور کار قرار دهند.

خانی بیان داشت: وظیفه همه ما شورآفرینی در انتخابات است و هر کس حتی به ایران علاقه دارد در انتخابات شرکت کند و مسئولان که به برکت خون شهدا مسؤولیتی که بر عهده دارند از هم اکنون فضای انتخابات را با برنامه های مختلف ایجاد کند.

برگزاری ۷۸ برنامه ورزشی به مناسبت دهه فجر در شهرستان دماوند

فرماندار دماوند:۹۵ هکتار زمین جهت احداث شهرک صنعتی دانش بنیان اختصاص داده شد

افشین چگینی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند اظهار کرد: در حوزه ورزش و جوانان در شهرستان دماوند و بخش رودهن ۷۸ برنامه‌ ورزشی اعم از برگزاری مسابقات در رشته های ورزشی، همایش‌ها، کلاس‌های مربیگری، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های ویژه جوانان و برنامه های فرهنگی به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما به دنبال فراهم کردن مقدمات تجلیل از قهرمانان فراملی، روسای هیات‌های ورزشی و پیشکسوتان شهرستان دماوند و رودهن هستیم و انشالله با حمایت شهرداری‌های دماوند و رودهن ، آبسرد و بخش خصوصی در دهه مبارک فجر این اقدام عملی خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند گفت: در خصوص باشگاه‌های ورزشی شهرستان دماوند و رودهن، ما حامی تمامی باشگاه‌داران هستیم و انتظار داریم قوانین جاری خصوصا تعرفه اعلامی هیات دولت و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران را رعایت کنند و شهریه بیشتری اخذ نکنند، شوئات اسلامی را رعایت نموده و از هر گونه آموزش‌های مختلط آقایان و بانوان پرهیز نمایند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

چگینی تصریح کرد: البته الحمدلله تمامی مدیران باشگاه‌ها با اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند و رودهن هماهنگ هستند و موارد مذکور به ندرت اتفاق و گزارشات مختصری در این زمینه‌ها به اداره ورزش و جوانان ارسال شده است که برخوردهای لازم و قانونی با خاطیان صورت گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند بیان کرد: در شهرستان دماوند و رودهن استعدادهای سرشاری در حوزه ورزش قهرمانی وجود دارد که در تلاش هستیم با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه و روسای هیات‌های ورزشی استعدادیابی در رشته‌های ورزشی المپیکی در رده سنی پایه انجام شود.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha