۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۴۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85369803
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترکیه : جامعه جهانی تدابیر پیشگیرانه برای نسل کشی در غزه اتخاذ کند+ فیلم

تهران-ایرنا- «هاکان فیدان» وزیر امورخارجه ترکیه دوشنبه شب گفت: از جامعه جهانی می‌خواهم تدابیری پیشگیرانه را برای جلوگیری از کشتار و نابودی ۲ میلیون نفر در غزه اتخاذ کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ویدان در ویدیویی افزود: مردم غزه علاوه بر کشته شدن زیر بمباران بی رحمانه به شیوه‌های مختلف از جمله از طریق گرسنگی و بیماری‌های واگیردار به اسارت گرفته شدند .

وی هشدار داد: ممکن است ده‌ها یا شاید هم صدها هزار نفر به خاطر گرسنگی جان خود را از دست بدهند که این یک بار اخلاقی بسیار بزرگی است که جامعه جهانی توان حمل آن را ندارد.

سخنان وزیر امورخارجه ترکیه همزمان با آن صورت می‌گیرد که وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز (دوشنبه) از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۶ هزار و ۶۳۷ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای در یکصد و پانزدهمین روز از جنگ غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۲۱۵ نفر شد و ۳۰۰ زخمی نیز برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha