۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85369815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزش زنجان در مسیر توسعه + فیلم

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبر: 85369815
ورزش زنجان در مسیر توسعه + فیلم

زنجان - ایرنا - ورزش استان زنجان با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در مسیر توسعه قرار گرفته و چشم انداز مطلوبی برای رشد آن در دو بعد همگانی و قهرمانی ترسیم شده است.

به گزارش ایرنا، ورزش یکی از مولفه های مهم سلامت و تندرستی هر جامعه است و توجه به این بخش و سرمایه گذاری در آن به پویایی و نشاط جامعه کمک می کند.

در سال های اخیر برای توسعه ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی آن اقدامات و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و ورزش به دورترین و محرومترین نقاط کشور نیز تسری داده شده است.

این مسائل نشان می دهد به ورزش به عنوان یکی از موتورهای محرک جامعه نگاه می شود که آثار آن در تمامی ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برجسته است.

در سال های گذشته به رغم محدودیت ها و تنگناهای مالی، موفقیت های زیادی در حوزه ورزش به دست آمده است که نمونه عینی آن را می توان در درخشش کشتی گیران یا تیم ملی فوتبال ایران در سطح جهان و آسیا مشاهده کرد.

استان زنجان نیز با توجه به ظرفیت های زیاد خود در این بخش توانسته است قدم های بلندی را برای توسعه ورزش بردارد و ورزشکاران استان توانسته اند در رویدادهای مختلف داخلی و خارجی به ویژه آسیایی مقام های مهمی را کسب کنند.

با توجه به این موضوع، خبرنگار ایرنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اقدامات و فعالیت های توسعه ای ورزش استان با "جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان" گفت و گو کرده است.

ورزش زنجان در مسیر توسعه + فیلم

ایرنا: برای تحرک و پویایی رشته فوتبال در استان چه اقداماتی مورد توجه قرار گرفته است؟

استان به دنبال خرید تیم فوتبال از استان های دیگر نیست بلکه تلاش دارد بیش از گذشته به ظرفیت ها و داشته های خود توجه کند.

در این راستا سه تیم فوتبالی زنجان در دسته سه کشوری حضور فعالی دارد و برای پیشرفت فوتبال استان باید از این سطح آغاز کنیم.

برای توسعه و تقویت فوتبال استان باید از این سطح آغاز کنیم و برنامه ریزی لازم و منسجم را در دستور کار خود قرار دهیم تا در لیگ های بالاتر حضوری فعال داشته باشیم.

نگاه رییس فدراسیون فوتبال نیز بر این بود، استان هایی که تیم قرضی فوتبالی دارند پس از مدتی منحل می شوند بنابراین باید مدارس فوتبال و همچنین تیم های لیگ دسته سه را تقویت کنیم و از طرفی به مباحث زیرساختی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

همچنین وجود حامیان مالی نیز در فوتبال امری مهم است و فراهم شدن زیرساخت ها به توسعه این بخش کمک فراوانی می کند.

در زمان حاضر در حال تکمیل زمین فوتبال مجموعه ورزشی چمران شهر زنجان هستیم که با نهایی شدن آن در اختیار هیات فوتبال استان قرار خواهد گرفت، از طرفی زمین فوتبال مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری نیز از دیگر ظرفیت های این بخش است که اقدامات لازم برای تکمیل آن باید انجام گیرد.

زمین فوتبال مجموعه ورزشی انقلاب نیز مشکلاتی دارد از جمله اینکه سکوهای تماشاچی آن باید بازسازی شود که در صورت تخصیص بودجه اقدامات مربوط انجام خواهد گرفت.

ورزش زنجان در مسیر توسعه + فیلم

ایرنا: آخرین وضعیت پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان به کجا رسید؟

تکمیل این پروژه نیازمند واگذاری آن از بعد ملی به استانی و تامین منابع مورد نیاز بوده که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

ضلع غربی این ورزشگاه، فضاهای فرهنگی، آموزشی و خدماتی دارد که امیدواریم در آینده بتوانیم تمامی هیات های ورزشی را در این منطقه مستقر کنیم.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری پس از اتمام در اختیار هیات فوتبال استان قرار خواهد گرفت که در مقاطعی می تواند محل کمپ تیم های فوتبالی کشور باشد که تحقق این مهم به نوبه خود آورده بالایی را برای استان دارد.

امیدواریم این پروژه با تخصیص اعتبارات لازم که مورد تاکید رییس جمهور در سفر استانی نیز بوده است، به زودی تکمیل شود و در اختیار علاقه مندان به ورزش قرار گیرد که منشا اتفاقات خوبی خواهد شد.

در زمان حاضر چهره های شاخص همانند افسانه چتری در زمینه فوتبال از استان سرآمد هستند که در تیم های کشوری بازی می کنند و خود این موضوع نشان می دهد استان در این رشته از ظرفیت های لازم برخوردار است و در صورت سرمایه گذاری نتیجه بهتری را شاهد خواهیم بود.

بخشی از فوتبال استان بالقوه است و در صورت توجه به آن به بالفعل تبدیل می شود و استان را در آینده ای نه چندان دور صاحب تیم لیگ برتری می کند.

ورزش زنجان در مسیر توسعه + فیلم

ایرنا: در زمان حاضر چه تعداد پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد؟

تاکید رییس جمهور بر تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی است، طبق آمارهای اعلام شده بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام در کشور و ۸۳ پروژه ورزشی در استان زنجان وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد آنها زمین های چمن مصنوعی و مابقی نیز طرح های ورزشی پراکنده در سطح استان است.

اولویت و سیاست وزارت ورزش و جوانان، تکمیل پروژه های با پیشرفت فیزیکی بسیار بالاست که به دنبال سفر استانی رئیس جمهور به زنجان و تخصیص اعتبارات لازم، خبرهایی خوبی در این حوزه شنیده می شود.

تکمیل و به سرانجام رساندن پروژه های عمرانی حوزه ورزش یکی از دغدغه های این اداره کل است که بخش بزرگی از وقت مدیران را نیز به خود معطوف می کند و امیدواریم نتایج خوبی را در این زمینه شاهد باشیم .

علاوه بر تکمیل ورزشگاه ۱۵ خرداد، طرح های دیگر از جمله تکمیل پیست دوچرخه سواری و استخر سلطانیه نیز در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد به ویژه اتمام سالن سه هزار نفری ابهر نیز در اولویت بالاتری قرار دارد و در صورت تخصیص منابع مالی شاهد تکمیل آن بعد از سالها خواهیم بود.

ورزش زنجان در مسیر توسعه + فیلم

ایرنا: برای شکوفایی رشته های دارای ظرفیت در استان چه برنامه ای دارید؟

در این راستا آمایش سرزمینی ورزش را در دستور کار قرار داده و بر ۱۰ تا ۱۲ رشته ورزشی متمرکز شده ایم، از طرفی تعدادی از هیات های ورزشی به صورت سرپرستی مدیریت می شد که با برگزاری مجامع به سمت ثبات آنها حرکت می کنیم.

کاندیداهای هیات های ورزشی باید دارای برنامه باشند و اقدامات آنها نیز از سطح پایه شروع شود، امیدواریم مجموعه هیات های ورزشی استان در راستای تحقق اهداف و توسعه ورزش استان زنجان تلاش کنند.

یکی از مسائل مهم در هیات های ورزشی بروز اختلافات است و در صورت همدلی و هم افزایی می توان به موفقیت های بزرگی دست یافت که هم اکنون در حال حرکت در این مسیر هستیم و از مدیران هیات های ورزشی می خواهیم علاوه بر تمرکز بر مسائل فنی، زمینه را برای حضور همه فعالان و صاحب نظران در عرصه ورزش فراهم کنند.

هم اکنون ۵۳ هیات ورزشی در استان زنجان فعالیت می کند و بروز اختلافات در مسیر توسعه و تحقق برنامه های آنها مانع ایجاد می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha