پاکستان: تعلیق کمک مالی به آنروا غیرقابل توجیه است

تهران- ایرنا- وزارت خارجه پاکستان نسبت به تعلیق کمک مالی برخی کشورهای غربی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) عمیقا ابراز نگرانی کرد و آن را غیرقابل توجیه خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس پاکستان، وزارت خارجه این کشور دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعلیق این کمک‌ها در میانه جنگ، آوارگی و رنج مردم غزه که برای بقای روزانه خود به کمک‌های حیاتی آنروا وابسته هستند، بسیار عمیقا نگران‌کننده است.

این بیانیه افزود: آنروا اصلی‌ترین آژانس کمک‌های بشردوستانه در غزه است و به عنوان یک شاهراه حیاتی برای بیش از ۲ میلیون نفر فعالیت می‌کند و به آنها پناهگاه، مواد غذایی و خدمات اولیه بهداشتی ارائه می‌دهد.

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که تعلیق کمک مالی به آنروا «در واکنش به اتهاماتی که علیه گروه کوچکی از کارمندان آن وارد شده، توجیه‌ناپذیر است.

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد اعلام کرد که مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

شماری از کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان به دنبال اتهام زنی رژیم اسرائیل به آنروا مبنی بر همکاری ۱۲ تن از کارکنان آن با جنبش حماس در زمینه انجام عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته، کمک های خود به این نهاد امداد رسان را قطع کردند.

سخنگوی آژانس آنروا روز دوشنبه در این باره گفت: در صورت قطع شدن کمک‌ها، آژانس پس از پایان ماه فوریه قادر به ادامه فعالیت و خدمات رسانی در سراسر منطقه از جمله غزه نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha