۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85369923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تشریح مختصات جغرافیایی «برج ۲۲» آمریکا از سوی کارشناس اردنی

تهران- ایرنا- کارشناس اردنی به تشریح موقعیت جغرافیایی پایگاه آمریکایی «برج ۲۲» پرداخت که شماری از نظامیان این کشور در آن کشته و زخمی شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی با اشاره به حمله به یک پایگاه آمریکایی در اردن و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکا در آن نوشت: برج ۲۲ در کجا واقع شده است و ماجرا چیست؟ چرا واشنگتن تقویت پدافند هوایی اردن را نادیده گرفته است؟

به نوشته این رسانه، «فایز الدویری» کارشناس نظامی اردنی با بیان اینکه برجی که از طریق یک پهپاد ناشناس به آن حمله شده است، برج ۲۲ نامیده می‌شود، به بحث و جدل ها درباره تعیین محل این حادثه پایان داد.

به گفته الدویری، این برج بخشی از تحرکات لجستیکی است که با همکاری اردن و آمریکا، منطقه را رصد می‌کند و این برج در بخش اردنی منطقه صحرایی «الرکبان» مجاور پایگاه التنف واقع شده است.

رای الیوم با اشاره به تناقض در روایت رسمی اردن درباره مکان وقوع این حادثه، ادامه داد: این نخستین عملیاتی است که منطقه نظامی لجستیک مشترک میان اردن و نیروهای آمریکایی را هدف قرار داده است.

این رسانه همچنین از نادیده گرفتن درخواست اردن از سوی واشنگتن، برای تقویت سامانه دفاع هوایی برای حفاظت از مرزهای اردن و حتی منافع آمریکا در اردن در بحبوحه اوضاع امنیتی و سیاسی ملتهب منطقه خبر داده است.

رای الیوم نوشت: این حادثه با وجود پیامدهای امنیتی و سیاسی خطرناکی که به همراه دارد و سئوالاتی که درباره ثبات منطقه و در آینده مطرح می‌کند، اما برای یادآوری به آمریکا مفید است که اردن در بطن رویارویی نظامی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) یکشنبه شب خبر از حمله بزرگ پهپادی به یک پایگاه نظامی خود در خاک اردن و مجاورت مرز سوریه داد، حمله‌ای که منجر به سه کشته و ۳۴ زخمی از میان نظامیان آمریکایی شده است. این بیشترین میزان تلفاتی است که آمریکا پس از جنگ غزه به آن اعتراف می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha