کارشناس سیاسی: حضور حداکثری مردم در انتخابات نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند

تبریز- ایرنا- کارشناس مسایل سیاسی و استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات پرشور آینده، گفت: منکر مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی کشور نیستیم اما این مسایل نباید دلیلی بر شرکت نکردن در این عرصه مهم سیاسی باشد بر این اساس احساس مسئولیت و حضور حداکثری مردم در انتخابات نقشه های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

عزیز جوانپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وجود مفاسد اقتصادی، تنگناهای معیشتی و مشکلات مربوط به حوزه های فرهنگی میان نسل جدید را نمی توان انکار کرد و کسی نمی تواند اعلام کند که مشکل در کشور نداریم، اما همه این مسایل مانع حضور در انتخابات نیست و نباید به دشمن بهانه داد چون مترصد کوچکترین فرصت هاست.

وی با تاکید بر اینکه با جهاد تبیین باید یاس و ناامیدی را از بطن جامعه دور کرد، به توصیه و رهنمودهای رهبری مبنی بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای اشاره و اظهار کرد: با عمل به این توصیه ها تمام نقشه‌های دشمنان خنثی می‌ شود.

جوانپور انتخابات را عرصه‌ای برای نمایش قدرت نظام در برابر استکبار جهانی دانست که همه باید با اعتقاد کامل و دوشادوش هم در این عرصه حاضر شده و برای برگزاری انتخاباتی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

وی ادامه داد: امروز در زمینه جهاد تبیین و در آستانه انتخابات وظیفه سنگین و خطیری بر عهده همه آحاد جامعه است تا بتوان در برابر دشمنان نظام و جریان حق و باطل درست تصمیم بگیریم و بی تفاوت نباشیم، چون بی تفاوتی به مسیر باطل دشمن کمک کردن است و مشخص کردن مسیرمان در این برهه یک موضوع محتوم است.

جوانپور جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران را بسیار مهم و دارای ابعاد بسیار وسیع و گوناگون برشمرد و گفت: فشارهای اقتصادی موجود باعث مشکلات معیشتی مردم و ایجاد نارضایتی هایی شده است، اما مقاومت مردم ما در طول تاریخ بیانگر عبور پیروزمندانه از این مراحل سخت و نفس گیر است.

کارشناس سیاسی: حضور حداکثری مردم در انتخابات نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند
عزیز جوانپور

وی با بیان اینکه برای پیروزی در شرایط سخت ایثار و جان فشانی لازم است، یادآور شد: امروز بصیرت، تبیین و آگاهی دادن به خصوص برای نسل جوان جزو نیازهای مبرم است، چون دشمن بر افکار جامعه برنامه ریزی وسیع دارد و حملات خود را از مدت ها قبل آغاز کرده و ما در حال نبرد رسانه ای و فرهنگی در این زمینه ها هستیم.

جوان پور با تاکید بر عنصر مطالبه گری از نمایندگان و داوطلبان این دوره از انتخابات، افزود: در انتخاب خود باید نهایت دقت را داشته باشیم و از روی احساسات تصمیم نگیریم و قبل از انتخابات در مورد طرح ها و برنامه های هر کدام از نامزدها از آنها توضیحات لازم و کافی را بخواهیم تا با علم و آگاهی افراد دلسوز و توانمند و پرانرژی را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم.

وی دقت و مطالعه در مورد تک تک نامزدهای انتخابات آینده را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: امروز انتخاب فرد اصلح و مفید یک وظیفه الهی است که بر دوش ما گذاشته شده تا در برابر هجمه های سنگین رسانه ای، اقتصادی و فرهنگی دشمنان نظام، جایگاه انقلاب اسلامی را میان مردم نشان دهیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز در سایه خون شهدا و از خود گذشتگی آنان ایران اسلامی به قله های فتح نزدیک تر از همیشه است، یادآور شد: دشمنان در برابر مردم سالاری دینی و قدرت نظام جمهوری اسلامی با ترفندهای جدیدی به میدان آمده اند که بر همین مبنا و در این برهه حساس تاریخی مقام رهبری عدم شرکت در انتخابات را کمک کردن به جبهه دشمن تفسیر کرده اند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شقی واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha