شلیک گلوله و مرگ ۲ راس بزغاله در منطقه حفاظت شده «خاییز» کهگیلویه

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از مرگ ۲ راس بزغاله در کوه خاییز کهگیلویه و دستگیری ۲ نفر متخلف به همراه یک قبضه سلاح غیر مجاز در این منطقه حفاظت شده خبر داد.

اسلام جاودان خرد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه ،حین پایش منطقه حفاظت شده خاییز متوجه صدای شلیک چندین گلوله در زیستگاه کل و بز شدند.

وی افزود: محیط‌بانان خاییز با انجام اقدامات پایشی لازم پس از چندین ساعت تلاش هر ۲ متخلف را اعمال قانون کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از متخلفان لاشه ۲ راس بزغاله و یک قبضه سلاح کلاشینکف غیر مجاز کشف و ضبط شد.

جاودان خرد ادامه داد: متخلفان به همراه آلات جرم مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: با کسانی که به امانت نسل آتی و منابع ملی تعرض می کنند بدون اغماض برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید جریمه حقوقی شکار یک راس بز (ماده )۷۵ (هفتاد و پنج میلیون تومان ) و کل (نر) ۲۵ بیست و پنج میلیون تومان تعیین شده که این جدای از جریمه کیفری جرم است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

اکنون هفت منطقه حفاظت شده با گستره ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha