۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85370098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۱۹۰ بیمار مبتلا به سرطان در خمین شناسایی می‌شود

خمین - ایرنا - معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: سالانه بین ۱۹۰ تا ۲۳۰ بیمارجدید مبتلا به انواع سرطان در این شهرستان شناسایی می‌شود.

دکتر سعید امینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان بروز سرطان در مردان خمین ۱۷۸ نفر در ۱۰۰ هزار نفر و در زنان این شهرستان ۱۴۷ نفر در ۱۰۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت رسمی دبیرخانه ثبت سرطان در خمین، ادامه داد: سرطان پوست، ریه، کولورکتال ،مثانه و معده شایع ترین نوع سرطان در بین مردان خمین و سرطان سینه، پوست، کولورکتال ، معده و تیروئید شایع ترین نوع سرطان در بین زنان این شهرستان است.

امینی با اشاره به تجربه موفق خمین در برنامه پویش ملی سلامت و غربالگری فشارخون و دیابت و مشارکت حداکثری مردم بر اهمیت پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان تاکید کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام بیماری سرطان، گفت: زمینه ارائه خدمات رایگان تشخیص زودرس و غربالگری سرطان در مراکزجامع سلامت شهرستان فراهم است.

وی تاکید کرد: جلب مشارکت و افزایش آگاهی مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن، اطلاع از شیوه‌های آن و اهمیت تشخیص زودهنگام، اصلاح باور غلط درمان ناپذیر بودن این بیماری، جلب همکاری سیاستگزاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطر سرطان از اهداف اصلی این پویش ملی است.

امینی ادامه داد: دوری از سیگار و قلیان ،کاهش مصرف چربی و قند و نمک در رژیم غذایی و مصرف روزانه میوه و سبزی و داشتن حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز بخصوص پیاده‌روی سریع از گام‌های مهم پیشگیری از سرطان است.

وی با اشاره به فوت ۲۰ تا ۲۵ درصد از مبتلایان به بیماری سرطان درخمین، اظهار داشت: تشخیص زودهنگام سرطان نیز می تواند به افزایش شانس بقا و بهبودی بیماران کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha