۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85370102
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۱۴ واحد و مرکز دانشگاه آزاد گیلان بدون کنکور آماده پذیرش دانشجو است

رشت - ایرنا - معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از پذیرش دانشجو بدون کنکور در ۱۴ واحد و مرکز دانشگاهی استان خبر داد و از علاقمندان خواست تا فرصت نامنویسی را از دست ندهند.

دکتر بتول مهرگان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیش از ۱۵۰ رشته آماده نامنویسی از علاقمندان برای تحصیل در این دانشگاه تنها بر اساس سوابق تحصیلی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در مرکز استان گیلان نیز با ۱۲۱ رشته آماده ثبت نام از علاقمندان برای تحصیل در این دانشگاه است، اضافه کرد: از این تعداد رشته های دانشگاهی، ۴۲ رشته کارشناسی پیوسته از جمله حقوق، مهندسی پزشکی، علوم ورزشی، مدیریت کسب و کار، علوم قضایی، مهندسی عمران و علوم انسانی را شامل می‌شود.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دارای ۳۸ رشته کاردانی ناپیوسته شامل رشته‌های مهارتی از جمله دوخت و تکنولوژی لباس، کاردانی فنی ساخت فرم عینک و محافظ‌های چشمی، کاردانی فنی ساخت عدسی و قطعات اپتیک، آشپزی، امور بیمه و تجهیزات دندانپزشکی است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در ۲۰ رشته کاردانی پیوسته از جمله تربیت بدنی، حسابداری، الکترونیک، نقشه‌بردای، تولیدات زراعی - باغی، گرافیک و انیمیشن و ۲۱ رشته کارشناسی ناپیوسته اعم از مهندسی تولیدات گیاهی - باغبانی، تولیدات گیاهی - زراعت، مهندسی فناوری عمران، نقشه‌برداری، علوم آزمایشگاهی، دامپزشکی و آموزش زبان انگلیسی و دینی آماده پذیرش دانشجویان بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند همزمان در ۲ رشته ادامه تحصیل دهند، اضافه کرد: ثبت نام از علاقمندان برای تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی برای کارشناسی ناپیوسته از پنجم بهمن آغاز شده و تا دوازدهم همین ماه ادامه دارد؛ ضمن اینکه نامنویسی در رشته های کاردانی پیوسته از امروز (سه شنبه) تا شنبه هفته آینده انجام می‌شود.

وی بیان کرد: داوطلبان می توانند در تاریخ‌های یاد شده با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی به آدرس http://www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت کنند و پس از مطالعه و کسب اطلاعات، در صورت تمایل و برخورداری از شرایط با تهیه کارت اعتباری نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

بر اساس آخرین آمار ۳۹ هزار دانشجو در مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی، کارشناس، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha