گرامیداشت ۱۴ شهید انقلاب در خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: یادواره ۱۴ شهید انقلاب در چهار شهرستان استان شامل بیرجند، قاینات، فردوس و درمیان همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالفضل نوفرستی روز سه‌شنبه در جلسه برنامه‌ریزی کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان افزود: شهرستان بیرجند ۶ شهید، قاینات پنج شهید، درمیان ۲ و فردوس یک شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

وی از برگزاری یادواره شهدای اهل تسنن و غبارروبی مزار شهدای شهرستان درمیان خبر داد و گفت: یادواره شهدای انقلاب بیرجند همزمان با ۱۶ بهمن در سالن ایثارگران برگزار می‌شود که در حاشیه آن نمایشگاه عکس با موضوعات انقلاب نیز دایر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین زندگینامه ۱۴ شهید انقلاب استان منتشر و در تبلیغات محیطی شهر بنر شهدا نصب خواهد شد.

وی با اشاره به ۶ جانباز دوران انقلاب در خراسان جنوبی افزود: از خانواده جانبازان و برخی مادران شهدا در یادواره‌ها شهدا تجلیل و قدردانی می‌شود.

نوفرستی گفت: تقابل جبهه حق و باطل به اوج خود رسیده است و هرچه بیشتر به ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بپردازیم بدون شک اثرات لازم را بر قشر جوان خواهد داشت.

وی همچنین از افتتاح ۲ گلزار شهدا همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و افزود: کتاب «زنده‌تر از همیشه» در زمینه کرامات شهدا چاپ شده و امسال رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۵۰۰ شهید جدید که فرزند این استان بودند در استان‌های دیگر شناسایی شدند لذا جمعیت شهدای خراسان جنوبی به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از سالن‌های جلسات دستگاه‌های اجرایی به نام شهدای غزه نامگذاری می‌شود گفت: برای دهه فجر باید برنامه‌های جذاب و متفاوت با محوریت مردم برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha