استاندار خراسان رضوی: ساخت هنرستان در کنار صنایع پیگیری می‌شود

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: پیگیر ساخت هنرستان‌ در جوار مراکز تولیدی و صنایع برای ایجاد تحول در این بخش هستیم، در این بخش می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره برد تا نیروی کار مناسب برای این بخش فراهم شود.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در آیین افتتاح چند طرح خدماتی و آموزشی در مشهد افزود: موضوع افزایش فضاهای آموزشی از مسایل جدی است که در این استان پیگیری می شود و زمینه های بر طرف شدن کاستی ها در دست اقدام است.

وی بیان کرد: موضوع مهارت آموزی و تقویت هنرستان ها می تواند به شرایط اقتصادی مناسب خانواده ها کمک کند و در این خصوص افزایش فضای آموزشی تخصصی برای ایجاد هنرستان به خصوص در مناطق مورد نیاز پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی: ساخت هنرستان در کنار صنایع پیگیری می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: دولت طرح های بسیاری در خصوص مولد سازی دارد که باعث گشایش در بسیاری از طرحهای متوقف شده این استان می‌شود.

امیر شوشتری با بیان اینکه طرحهای بسیاری از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری می شود، افزود: از این طریق امکان جذب اعتبارات از محل های دیگر برای رفع کمبودهای استانی وجود دارد.

وی بیان کرد: رشته های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های استان در شرایط خوبی قرار دارند که موجب تسریع در اشتغال و تولید در زمان فارغ‌التحصیلی این افراد شده و نقش خوبی نیز در مسیر رشد تولید داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: البته منطقه پنج آموزش و پرورش نیاز به چندین هنرستان دیگر دارد تا امکان اشتغال دانش آموزان این مناطق با توجه به جمعیت آن فراهم شود.

به گزارش ایرنا و مطابق اعلام فرمانداری مشهد، سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور پنج و پنج دهم متر مربع، در خراسان رضوی چهار و پنج دهم مترمربع و در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف این کلانشهر یک و ۲ دهم مترمربع است.

طرح ویژه ساخت مدرسه توسط خیران با توجه به کمبود ۲ هزار کلاس درس در مشهد مورد حمایت قرار گرفته است و هر سه‌شنبه یک مدرسه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای «مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha