۱۵ هزار و ۳۶۹ فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: ۱۵ هزار و ۳۶۹ فرصت شغلی از ابتدای امسال تاکنون در این استان بر اساس ثبت در سامانه رصد ایجاد شده که این میزان از تعهد هدفگذاری شده جلوتر است.

به گزارش ایرنا، « حسن میرزاخانی» روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای ثبت اشتغال‌ها در سامانه رصد تلاش ویژه به کار گیرند.

وی بیان کرد: نظارت بر تسهیلات مشاغل خانگی امری ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استان مرکزی از تعهد اشتغالی خود ۴۰ درصد جلوتر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: تعهد اشتغال امسال این استان توسط دستگاه‌های اجرایی، ۱۰ هزار و ۹۹۶ شغل است که تاکنون ۱۵ هزار و ۳۶۹ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

« جمشید امیدی» افزود: اشتغال به ثبت رسیده در استان مرکزی نسبت به تعهد، افزایش ۱۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۲۱۳ طرح اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در سال جاری بی‌پاسخ مانده که از این تعداد، ۶۱۱ طرح برگشت خورده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بیشترین طرح برگشت خورده اشتغال استان مرکزی در سال جاری با ۳۰۶ مورد مربوط به بنیاد برکت و کمترین طرح با ۲ مورد مربوط به ورزش و جوانان است.

امیدی اظهار کرد: یک‌هزار و ۷۰۳ طرح مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون با مبلغ یک‌هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که تاکنون یک‌هزار و ۳۰۰ طرح موفق به دریافت یک‌هزار و ۲۶ میلیارد ریال شده‌اند.

وی عنوان کرد: در راستای بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز، چهار هزار و ۲۲۸ طرح به بانک‌های عامل با پنج‌هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال معرفی شده که ۲ هزار و ۹۹۲ طرح موفق به دریافت سه هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در خصوص تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی جز ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بهزیستی نیز، ۶۷۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۹۲۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۵۴۷ طرح موفق به دریافت ۷۷۰ میلیارد ریال شده‌اند.

امیدی گفت: در راستای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی جز ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بنیاد برکت هم، ۸۰۳ طرح با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۵ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است که ۶۹۷ طرح موفق به دریافت ۸۹۶ میلیارد ریال شدند.

۱۵ هزار و ۳۶۹ شغل جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha