پیشنهاد عضو شورای شهر برای کنترل ترافیک پایتخت

تهران‌بزرگ - ایرنا - رییس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد قرارگاهی بین پلیس راهور و شهرداری به منظور کنترل ترافیک پایتخت تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی اقراریان روز سه‌شنبه در دویست و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ترافیک رنج آور پایتخت اظهار کرد: برای رسیدن به جلسه شورا در ساعات غیرپیک از چهار راه سیروس تا خیابان بهشت ۴۰ دقیقه در ترافیک بودم؛ این موضوع را در بزرگراه‌ها نیز می‌بینیم، ترافیک ساعت نمی‌شناسد؛ مگر اینکه از ساعت ۱۲ شب به بعد تردد کنیم که ترافیک وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: این موضوع از مصادیق حقوق عامه و شهروندی است، با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال تعداد سفرهای مردم افزایش خواهد یافت تقاضا می‌کنیم که مدیریتی در این زمینه صورت بگیرد تا مردم رنج کمتری از این ترافیک سرسام آور ببرند.

به گفته وی، ما هم می‌دانیم ترافیک یک روزه حل نمی‌شود و اقداماتی از جمله توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و برقی سازی در حال انجام است اما باید برای ترافیک، قرارگاهی بین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا مردم آزار کمتری ببینند؛ کما اینکه گزارش قرارگاه مسکن و اجتماعی باید در شورا ارائه شود.

تأیید گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نیز در مورد بررسی گزارش حسابرسی این سازمان برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه گزارشات حسابرسی صورت گرفته بر اساس اعلام حسابرس، مطلوب بوده است اضافه کرد: توافقات خوبی با سازمان مالیاتی برای تعیین تکلیف صورت گرفت و تخفیفات خوبی اخذ شد و دغدغه خاصی در این زمینه وجود ندارد.

ابوذر مختاری ادامه داد: تمام اقدامات مالی در حساب هر منطقه ای برای فروش و تملک ثبت می‌شود و در عملکرد سازمان املاک نیز وجود دارد؛ قاعده کلی عملکرد سازمان املاک در حالت یک اداره کل انجام می‌شود، تمام حساب‌های ما به نام شهرداری تهران است نه سازمان املاک.

وی با بیان اینکه اقدام و قرارداد خاصی با تامین اجتماعی به جز بیمه پرسنل نداریم، تاکید کرد: مشکلی در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد.

مختاری با بیان اینکه در هیچ دوره ای حساب های خرید و فروش در سازمان ثبت نشده است، افزود: ما هیچ فرآیندی را تغییر ندادیم و تمام اسناد شهرداری به نام شهرداری بوده، در هیچ دوره‌ای اتفاق خاصی نیفتاده و حساب‌ها در اداره کل مالی شهرداری ثبت شده است.

جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ قابل تقسیط نیست

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ قابل تقسیط نیست، گفت: مصوبه شورا درمورد تقسیط جرایم ایراد قانونی دارد و ما تنها می‌توانیم تقسیط عوارض انجام دهیم و وقتی قاضی دستور پرداخت جرائم داده نمی‌توانیم تقسیط را مطرح کنیم.

پیشنهاد تحول در آذین بندی شهر در دهه فجر و ماه شعبان

رییس کمیسیون شهرسازی شورا نیز با بیان اینکه در آستانه مناسبت‌های ملی و مذهبی قرار داریم، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن اعیاد ماه رجب و ایام دهه فجر و پیوند ماه مبارک رمضان با عید نوروز، به نظر فرصت مناسبی پیش آمده که در آذین بندی شهر اتفاق خوبی را رقم بزنیم و شهرداری باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد و از همین امروز دستور آماده سازی فضای شهر را ابلاغ کند تا فضای تهران درخور شأن مردم پایتخت باشد.

مهدی عباسی افزود: شهرداری همواره آماده جشن و چراغانی هست اما شهردار تهران قطعا تایید خواهد کرد که باید اقدامات ارزشمند، تحولی و به دور از اسراف در سطح شهر انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha