سیاوشی: مشکل از پایه هندبال است، ربطی به مربی ندارد/ در قهرمانی آسیا خوب نبودیم

تهران- ایرنا- دروازه‌بان تیم ملی هندبال گفت: مشکلی که با سرمربی خارجی داشتیم با سرمربی ایرانی هم داشتیم. در واقع مشکل از هندبال پایه‌ای است.

محمد سیاوشی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا بحرین، اظهار داشت: مشکلی که با سرمربی خارجی داشتیم با سرمربی ایرانی هم داشتیم. مشکل از پایه هندبال است. وقتی ما در دقیقه‌های آخر بازی کم می‌آوریم دلیل آن تمرکز نداشتن یا خستگی بازیکن است. همه این مسائل بازمی‌گردد به نبود آمادگی جسمانی و تمرکز بازیکن که دست به دست هم می‌دهد تا نتیجه درست را نگیریم. هرچند این موضوع ربطی به سرمربی خارجی و ایرانی ندارد. در کل در این مسابقات خوب نبودیم.

وی افزود: گرچه یک‌سری از بازیکنان آمادگی لازم را نداشتند و ما نتوانستیم نتیجه درست را بگیریم اما بدشانسی آوردیم و به تیم‌های سرعتی چون ژاپن و کره جنوبی خوردیم. با این وجود خوب بازی کردیم ولی ۱۰ دقیقه آخر کم آوردیم. زمان کمی برای تمرین داشتیم و بدن‌های ما آماده نشد. ۴۰ روز تا مسابقات کسب سهمیه جهانی فرصت داشتیم. در عمان ۴ بازی سخت انجام دادیم و پس از آن به روسیه رفتیم و با تیم‌های روس هم بازی‌ها سخت بود. وقتی بدن و فکر خسته می‌شود کارایی درست را ندارد. در اردوها زمانی نداشتیم تا بدنسازی کنیم و به آمادگی جسمانی ۱۰۰ درصدی برسیم.

سیاوشی: مشکل از پایه هندبال است، ربطی به مربی ندارد/ در قهرمانی آسیا خوب نبودیم

لژیونر هندبال ایران اضافه کرد: یک تیم ملی در ۴۰ روز بسته نمی‌شود. امسال در هر دوره که در بازی‌های آسیایی چین، انتخابی المپیک قطر و انتخابی جام جهانی بحرین شرکت کردیم فقط زمان کوتاهی که تیم ملی تمرین داشت، دور هم جمع می‌شدیم. مدت زمان طولانی با هم تمرین نکردیم که بگوییم مثلا یک سال در اردو بودیم. هماهنگ نبودیم و حتی قبل از هانگژو هم در دو، سه اردوی یک هفته‌ای یا ۱۰ روزه شرکت کردیم. قبل از انتخابی جهانی در قطر کلا یک اردو داشتیم.

وی ادامه داد: عراق جلوی همه تیم‌ها خوب بازی کرد اما عالی نبود. تا دقیقه ۶۰ با همه تیمها جنگید. دلیل این بازی‌های هماهنگ این بود که عراق، عربستان و کویت لیگ های خود را تعطیل و به بعد از بازی‌های آسیایی موکول کردند و مدام در اردو بودند و دو یا سه اردوی خوب را پشت سر گذاشتند. ما کلا ۴۰ روز زمان داشتیم. همواره درگیر بازی‌های لیگ بودیم. ما ۵ بازی سنگین در لیگ داشتیم و نتوانستیم خیلی بدنسازی کار کنیم. این موضوع می‌تواند سبب آسیب وارد سدن به بازیکن شود. در کل یک هفته بدنسازی داشتیم و وزنه زدیم.

سیاوشی: مشکل از پایه هندبال است، ربطی به مربی ندارد/ در قهرمانی آسیا خوب نبودیم

سیاوشی یادآور شد: در اردوی عمان سرمربی به دنبال تست کردن یک سری از بازیکنان بود. تعدادی از بازیکنان مصدوم و برخی از آنها لژیونر و تازه به تیم ملی دعوت شده بودند و باید خودشان را نشان می‌دادند. در اردوی روسیه به هماهنگی رسیدیم اما همان مشکل ۱۰ دقیقه آخر را برابر بلاروس هم داشتیم. نمی‌دانم دلیل باخت‌های ۱۰ دقیقه آخر بازی چیست! شاید عدم تمرکز باشد و همه چیز به ضعف قدرت بدنی و تاکتیکی و تکنیکی بازمی‌گردد.

وی افزود: ۳۸ سالم است و برای من شاید این آخرین تورنمنت بود و سن و سال من شاید به تورنمنت بعدی نرسد. به عنوان لژیونر به تیم اف.سی کلوج رومانی در لیگ برتر این کشور پیوستم. در این دوره تیم کامل بود و ما در مسابقات بحرین جلوی تیم‌ها خوب ظاهر شدیم اما آخر کار تمرکز را از دست می‌دادیم. جلوی ژاپن و کره جنوبی به دلیل نداشتن تمرکز در پایان بازی تن به شکست دادیم. جلوی قطر هم پا به پا پیش رفتیم. ژاپن تقریبا هفت سال مربی ثابت داشت و با همه چیز آشنا بود. کره جنوبی هم مربی ثابت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha