۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85370316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی جوان ایران ۳۰ بهمن است

اهواز-ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری جوان ایران با هدف ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و تبیین خطرات پیری جمعیت با بهره ‌گیری از ابزار رسانه و ظرفیت هنرمندان برگزار می شود گفت: علاقمندان تا ۳۰ بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مریم مراد اسکندری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره ملی فرهنگی و هنری جوان ایران در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مستقر شده است.

وی ادامه داد گفت: این جشنواره ملی در سه محور و ۶ بخش برنامه ریزی شده و هفته گذشته پوستر آن رونمایی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: این جشنواره ملی در بخش‌های فیلم، موشن، پوستر، نقاشی کودکان، عکاسی حرفه ای و عکاسی با موبایل برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی جوان ایران ۳۰ بهمن است

مراد اسکندی خاطرنشان کرد: محورهای جشنواره تک‌فرزندی و آسیب‌های آن، سالخوردگی و پیامدهای اجتماعی ناشی از آن، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی تعیین شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه به نفرات اول تا سوم این جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد گفت: دستاورد این جشنواره راهبری بهتر در اجرای قانون جوانی جمعیت است.

مراد اسکندری ادامه داد: هنر همواره در اجرای قانون یاری‌گر ما بوده و اکنون نیز نیاز است با هنر رسانه؛ اطلاع‌رسانی جمعی انجام و به افزایش جمعیت کمک کند.

وی گفت: اگر آثار تا پایان بهمن‌ماه دریافت شوند اختتامیه جشنواره در اسفندماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: علاقمندان از سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به آدرس www.javaniranfestival.com در این جشنواره ثبت نام و آثار خود را بارگذاری کنند.

مراد اسکندری همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: پیرو ابلاغیه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ تاکنون دستورالعمل‌های خاصی برای وزارتخانه‌ها ارسال شده است.

وی افزود: به تناسب نشست‌هایی که در وزارت کشور و دفتر ریاست جمهوری گرفته شده, برای استان‌ها و استانداران نیز تعیین تکلیف و مقرر شد ستاد جوانی جمعیت با ریاست استانداران تشکیل و دبیری آن برعهده امور بانوان استانداری‌ها باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه در این ابلاغیه به ۷۳ ماده قانونی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت اشاره شده است گفت: بر اساس همین موارد قانونی، وظایف خاصی برای دستگاه‌ها در نظر گرفته شده که شامل سیاست‌های تشویقی، حمایتی و تسهیلاتی در حوزه مسکن نیز می شود.

مراد اسکندری گفت: از زمانی که این قانون برای مردم تبیین و در جامعه اطلاع‌رسانی شده موضوعات مربوط به حوز خانواده و جمعیت از سوی تصمیم گیران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و امورات در قالب ساختاری، کاربردی تر دنبال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha