۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85370397
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

هفت بنای غیرمجاز در گیلان تخریب شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85370397
هفت بنای غیرمجاز در گیلان تخریب شد

رشت - ایرنا - هفت بنای غیرمجاز با حکم دادگستری در بخش خشکبیجار رشت مرکز استان گیلان تخریب شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری گیلان، رئیس دادگستری خشکبیجار رشت روز سه‌شنبه با بیان مطلب یادشده، اظهار کرد: صاحبان این سازه‌ها با تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی اقدام به ساخت و ساز کرده بودند.

علی توکلی افزود: از این تعداد سازه، صاحبان یک رستوران و یک مغازه نجاری داوطلبانه اقدام به تخریب سازه‌های خود کردند.

وی ادامه داد: سه دیوارکشی و همچنین ۲ باب مغازه مشاور املاک نیز در منطقه امیرآباد خشکبیجار رشت با حکم این دادگستری تخریب شد.

رئیس دادگستری خشکبیجار رشت، ارزش ساختمان‌های یادشده را بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و در ادامه خاطرنشان کرد: این سازه‌ها در زمینی به مساحت حدود یک هکتار ساخته شده بود.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند؛ برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند؛این استان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

بیشترین اراضی شالیکاری گیلان در شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha