۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85370507
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه خواستار کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85370507
روسیه خواستار کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد

تهران – ایرنا – سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خواهان پرهیز از بی‌ثباتی در خاورمیانه و برداشتن گامهایی برای کاهش تنش‌ها در این منطقه شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز خبر داد که دیمیتری پسکوف در واکنش به تهدیدهای واشنگتن علیه تهران و گمانه‌زنی‌ها درباره پاسخ واشنگتن به حملبه پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن گفت که تنش ها در خاورمیانه بالاست و لازم است به جای بی ثبات کردن مناطق بیشتر، گامهایی برای کاهش تنش ها برداشته شود.

وی به خبرنگاران گفت: ما از هر اقدامی که منجر به بی ثبات شدن منطقه و افزایش تنش ها شود به خصوص در شرایطی که منطقه پتانسیل زیادی برای درگیری دارد، استقبال نمی کنیم.

پسکوف افزود: ما از تداوم این اقدام ها فارغ از آنکه از جانب چه طرفی انجام شود، استقبال نمی کنیم. سطح تنش ها اکنون بسیار بالاست و لازم است که گامهایی برای کاهش تنش ها برداریم. این اقدام مانع از گسترش درگیری ها خواهد شد.

در جریان حمله پهپادی اخیر به یک پایگاه کوچک آمریکایی در مناطق مرزی اردن و سوریه سه سرباز ارتش آمریکا کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.

جو بایدن در واکنش به این رخداد گفت: روز سختی در خاورمیانه داشتیم و به آن پاسخ خواهیم داد.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز دیروز (۹ بهمن) گفت: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. ما به دنبال درگیری با حکومت تهران نیستیم... من اظهار نظری پیش از تصمیم رئیس جمهور نخواهم کرد. واضح است که این حملات ادامه دارد و اکنون عواقب مرگباری داشته است.

این سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: ما به دنبال جنگ دیگری نیستیم. ما به دنبال تشدید تنش نیستیم. اما ما قطعاً آنچه را که برای محافظت از خود لازم است انجام خواهیم داد.

همزمان با اتهام‌ زنی‌ های بی پایه و اساس برخی مقامات غربی در مورد نقش ایران در این حمله، نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد و درگیری میان ارتش آمریکا و گروههای مقاومت در منطقه است که به صورت رفت و برگشت با هم مقابله به مثل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha