۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85370542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشارکت ۳۵۶ دانش آموز دختر قزوینی در طرح دختران آفتاب + فیلم

قزوین - ایرنا - معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان قزوین گفت: ۳۵۶ دانش آموز دختر در مقطع متوسطه به منظور ارتقای سلامت جسمی و روانی، غنی سازی اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی فعال در مدارس شبانه روزی مشمول در این طرح مشارکت دارند.

ندا پاکدامن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب تصریح کرد: یکی از طرح های مهمی که وزارت ورزش و جوانان با همکاری آموزش و پرورش در دستور کار قرار داده و امسال نیز برای دومین مرتبه در استان قزوین برگزار می‌شود، طرح ملی دختران آفتاب ایران زمین است.

وی با بیان اینکه دختران محصل در مقطع تحصیلی متوسطه دوم در این طرح مشارکت دارند، بیان کرد: هم اکنون از ۲ مدرسه شبانه روزی واقع در نقاط محروم استان قزوین دخترانی انتخاب شده و در سه فاز اجرایی این طرح حضور خواهند داشت.

به گفته پاکدامن، توسعه ورزش همگانی، توسعه ورزش قهرمانی و برگزاری کارگاه آموزشی در مورد سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی از عمده اهداف برگزاری این طرح است که مراسم افتتاحیه آن در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: محور ورزش‌های همگانی شامل برگزاری جشنواره های فرهنگی، ورزشی، آموزش و برگزاری مسابقات دارت و طناب کشی و همچنین فعالیت های بومی و محلی شامل برگزاری جشنواره های بومی و محلی و برگزاری بازی های گانیه و هفت سنگ است.

پاکدامن در تشریح ورزش قهرمانی نیز تشریح کرد: برگزاری کانون‌های ورزشی در رشته های دوومیدانی، والیبال، تنیس روی میز، بسکتبال، هندبال، بدمینتون و فوتسال با توجه به نگاه آمایش سرزمین و علاقه مندی و ظرفیت های موجود مورد توجه این طرح قرار دارد.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان قزوین تصریح کرد: دختران برگزیده در هشت رشته ورزشی استعدادیابی می‌شوند که هم اکنون با توجه به ظرفیت‌های شهرستان آوج و بویین زهرا، قرار است بخش اعظم استعدایابی در این ۲ شهرستان دنبال می شود.

پاکدامن خاطرنشان کرد: دخترانی که در رشته‌های ورزشی انتخاب شدند، به مدت سه ماه تحت آموزش قرار می‌گیرند و پس از گذراندن چهار تا پنج دوره کارگاه آموزشی سبک زندگی، به عنوان سفیران د.آ.ا (دختران آفتاب ایران) معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: سفیران د.آ.ا پس از رسیدن به سن قانونی می توانند مدرک مربیگری دریافت کنند که این مهم علاوه بر اشتغالزایی می‌تواند زمینه توسعه ورزش قهرمانی را بیش از پیش فراهم سازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha