۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85370553
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

لوازم خانگی قاچاق در قشم کشف شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85370553
لوازم خانگی قاچاق در قشم کشف شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم با تاکید بر جدیت پلیس در اجرای منظم و مستمر طرح‌های کنترلی و نظارتی مبارزه با سوداگران اقتصادی گفت: هشت میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان مرزی کشف و ضبط شد.

سرهنگ مهراب کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان در راستای برخورد با عاملان قاچاق کالا و توزیع کالا خارج از شبکه، از دپوی لوازم خانگی مشکوک در یک انبار کالا در یکی از روستاهای این جزیره مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: گروهی از ماموران برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام و مشخص شد که لوازم خانگی دپو شده در این انبار قاچاق و فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم به شناسایی مالک کالاها اشاره کرد و گفت: در این عملیات ۹ دستگاه لباسشویی خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.

سرهنگ کاظمی ارزش این محموله را بنا به اظهار نظر کارشناسان هشت میلیارد ریال اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی، مبارزه با قاچاق را از اصلی ترین وظایف پلیس امنیت اقتصادی در این شهرستان مرزی دانست و به قشموندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، سوخت، اخلال در نظام بانکی، فرار مالیاتی، رشا و ارتشا، ربا، زمین خواری، جرایم بازار سرمایه و بورس می توانند اخبار و اطلاعات خود را با سامانه ۰۹۶۳۰۰ در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا قاچاق کالا و ارز یکی از موانع مهم رونق تولید و رشد اقتصادی و از عوامل اصلی آسیب به چرخه اقتصاد کشور و افزایش روزافزون نرخ بیکاری است.

جزیره قشم با وسعت یک‌ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha