۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85370573
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

«فاجعه» راهبرد بایدن در غزه از نگاه مجله تایم

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85370573
«فاجعه» راهبرد بایدن در غزه از نگاه مجله تایم

تهران- ایرنا- مجله تایم راهبرد «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در جنگ غزه را فاجعه غیرمنطقی توصیف کرد و نوشت: وی بارها از تلاش برای آتش‌بس در این جنگ که جان دستکم ۲۶ هزار فلسطینی را گرفته خودداری کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این رسانه افزود: رویکرد بایدن صرف نظر از خطرات امنیتی ناشی از آن، هم در جبهه داخلی و هم در جبهه بین المللی غیرمنطقی است.

به نوشته تایم، چنین خطراتی روز یکشنبه با اعلام دولت بایدن مبنی بر کشته شدن سه آمریکایی و زخمی شدن ۳۴ نفر دیگر در حملات پهپادی در پایگاه آمریکا در نزدیک مرز اردن و سوریه تجلی یافت.

به نوشته این رسانه، بایدن با وعده بازگرداندن سلامت به سیاست خارجی آمریکا و پیگیری مواضع مبتنی بر واقعیت و عمل گرایانه وارد کاخ سفید شد. سیاست خارجی دولت وی بعد از حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، از منظر داخلی و بین المللی دستخوش تغییر شد.

این گزارش مدعی است که بایدن تا قبل از حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی، تلاش داشت در خاورمیانه از رویارویی مستقیم با روسیه و ایران در مناطقی مانند سوریه و عراق اجتناب کند. اما دولت بایدن کنگره را دور زد تا میلیون ها دلار سلاح به رژیم اسرائیل ارسال کند و رئیس جمهوری آمریکا به دنبال تایید کنگره برای ۱۴.۳ میلیارد دلار بیشتر است. بایدن به رد درخواست‌ها برای آتش‌ بس در غزه ادامه می‌دهد و با وجود کشته شدن هزاران غیرنظامی در این منطقه، بارها حمله رژیم اسرائیل را توجیه کرده است.

تایم می نویسد: دولت آمریکا همچنین به طور مستقیم با حمله به حوثی‌های یمن که پیشتر اعلام کرده بودند تا زمان برقراری آتش‌بس در غزه به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله خواهند کرد، به خشونت‌های بیشتری در خاورمیانه دامن می ‌زند.

در جبهه داخلی، رویکرد بایدن در حال تضعیف پایگاه حمایتی از او است. بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سیینا، تنها یک نفر از هر سه رای دهنده نحوه مدیریت جنگ توسط رئیس جمهوری ایالات متحده را تایید می کنند. این رقم در میان رای دهندگان زیر ۳۰ سال که کانون اصلی پایگاه حمایتی بایدن هستند به ۲۰ درصد کاهش می یابد.

در همین حال، انبوهی از رای دهندگان فلسطینی، عرب و مسلمان - که گروه های رای دهنده مهمی در ایالت های کلیدی مانند میشیگان هستند – وعده داده اند به بایدن رای ندهند. با حملات مکرر در یمن، آنها حتی بیشتر از دولت بایدن فاصله می گیرند.

تایم نوشت: اما دولت بایدن همچنان می‌تواند برای اجرای سیاست خارجی منطقی و واقع گرایانه ای که وعده داده بود، تغییر مسیر دهد. رئیس‌جمهوری باید به سرعت خواستار آتش‌بس همه جانبه از همه طرف‌ها شود. این خواسته نه فقط به عنوان یک اقدام اخلاقی برای جلوگیری از خونریزی بیشتر قلمداد می شود بلکه شانس او را در انتخابات افزایش می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha