میانگین دمای هوا در خراسان جنوبی افزایش یافت

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85370578
میانگین دمای هوا در خراسان جنوبی افزایش یافت

یبیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال آبی جاری پنج تا هفت درجه در برخی مناطق استان شاهد افزایش دما بودیم و به صورت میانگین دمای هوا ۲ تا سه درجه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد نخعی روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی افزود: به لحاظ دمایی در کل دنیا هم گرمترین سال را در یک دوره ۱۵۰ ساله شاهد هستیم و میانگین دمای زمین ۱۵ درجه افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در ۱۴ تا ۱۶ بهمن جاری در خراسان جنوبی، بیان کرد: پیش بینی می‌شود در این مدت دمای هوای استان بین چهار تا ۶ درجه کاهش یابد که نسبت به شرایط نرمال فصل خیلی پایین است به عنوان مثال در شهرستان سربیشه به عنوان سردترین نقطه استان شاهد کاهش خیلی شدید دما خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در مجموع با این کاهش محسوس دما شاهد افزایش مصرف سوخت در استان خواهیم بود که باید برنامه‌ریزی لازم از همین حالا صورت گیرد تا دچار مشکل نشویم‌.

نخعی یادآور شد: به لحاظ شرایط جوی هم برای روز جمعه بارندگی ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متری برای مناطق جنوبی استان یعنی نهبندان خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم گفت: در زمینه تولید گاز و مصرف آن در نقطه سر به سر قرار داریم و در چند روز اخیر مصرف گاز در سطح کشور افزایش یافته است.

رحمان محمودی افزود: در خراسان جنوبی ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که تکلیف قانونی ما گازرسانی به این روستا بود اما فراتر از این عمل کردیم و گازرسانی به ۲ هزار و ۴۰ روستای استان را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه محدودیت گاز را در همه استان‌ها کشور داریم، بیان کرد: ما همراهی لازم را با صنایع خواهیم داشت تا دچار مشکل نشوند اما باید اداره کل صنعت، معدن و تجارت هم از مرکز پیگیری‌های لازم را برای تامین گاز پایدار صنایع انجام دهد.

محمودی با اشاره به مصرف چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعبی گاز در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی گفت: اگر شرکت فولاد استان به شبکه گاز متصل شود، مصرف گاز استان به هفت میلیون مترمکعب خواهد رسید و با این شرایط اگر خطوط گاز استان دچار افت شوند در نگهداری شبکه دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: در صورت افت شبکه گاز استان به ۳۵۰ پی سی آر محدودیت گاز در استان اعمال خواهد شد و در اولین مرحله کار ادارات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر فشار استان به ۲۵۰ پی سی آر افت کند، گاز صنایع و اگر فشار به زیر ۵۰ پی سی آر برسد در راستای پایداری گاز مشترکین خانگی در آخرین مرحله گاز بخشی از گلخانه‌ها و مرغداری قطع خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha