۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85370613
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

طرح سپرده‌گذاری خرد در زنجیره تولید ویژه اتباع خارجی اجرایی شد

بوشهر-ایرنا- معاون اقتصادی سازمان ملی مهاجرت گفت: طرح سپرده‌گذاری خرد یک میلیارد ریالی در زنجیره تولید به شکل قسطی ویژه اتباع خارجی اجرایی شد.

محسن دودانگه روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: این طرح با هدف گشایش اقتصادی ویژه مهاجرین خارجی اجرایی شده و با این طرح مهاجرین در زنجیره تولید مشارکت می‌کنند.

وی بیان کرد: اتباع خارجی به سپرده گذاری خرد از امتیازهایی همچون مجوزهای اشتغال، بیمه، اقامت ۶ تا ۱۲ ماه با قابلیت تمدید دریافت کنند.

معاون اقتصادی سازمان ملی مهاجرت تصریح کرد: در این طرح همچنین امکان سهام دار شدن مهاجرین خارجی در شرکت‌های ایرانی افغانستانی شوند.

دودانگه ادامه داد: در طرح سرمایه گذاری خرد پس از جمع آوری سپرده‌های مهاجرین از این ظرفیت برای راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدی اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: این کارخانجات سهام خود را در اختیار خود اتباع می‌گذارند که اتباع مشارکت کننده در طرح با حداقل هزینه از امتیاز بیمه تکمیلی برخوردار می‌شوند.

دودانگه ادامه داد: ۱۲ طرح اقتصادی برای اتباع خارجی قانونی ساکن در کشور در دستور کار قرار گرفته که یکی از شاخص ترین آنها توانمندسازی با استفاده از ظرفیت‌های فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی و اعزام فراسرزمینی آنان است.

وی یادآور شد: اتباع یاد شده پس از توانمندسازی اعزام آنها برای مشارکت در پروژه‌های خارجی ایران محقق می‌‍شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha