عید نزدیک است؛ نگهداری طلا و دلار در خانه ممنوع

تهران بزرگ - ایرنا - پلیس بارها در مورد نگهداری طلا، جواهر، دلار و اشیای زینتی گرانقیمت در خانه هشدار داده و آژیر این آلارم با نزدیک شدن به عید نوروز بیشتر و بیشتر شنیده و یادآوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرقت از منزل یکی از انواع رایج دزدی‌هاست که به تناسب پیشرفت علم و بکارگیری تکنولوژی در جلوگیری از آن مثل نصب درب‌های ضد سرقت، اما شگردها و ترفندهای خاص سارقان هم پیشرفت داشته است.

سرقت از منازل در برخی ایام تعطیل و البته با نزدیک شدن عید نوروز و آغاز مسافرت‌ها شیبی صعودی نسبت به دیگر ایام سال می‌گیرد البته که پلیس هم طرح‌های ویژه برای پیشگیری از آن اجرا می‌کند اما واقعیت این است که رعایت چند نکته ساده می‌تواند موجب حفظ اموال مردم از سرقت شود.

بی تعارف باید گفت دیگر گذشت زمانی که سارقان اموالی مثل فرش و وسایل خانه را به یغما می‌بردند، این روزها چشم طعم سارقان در سرقت از منازل به دلار، سکه، طلا و جواهراتی است که حمل و فروش آن به مالخران مثل آب خوردن راحت است.

عید نزدیک است؛ نگهداری طلا و دلار در خانه ممنوع

از سوی دیگر برخلاف باور عموم، سارقان دیگر بامداد و نیمه شب را برای دزدی از منازل انتخاب نمی‌کنند چرا که این ترفند هم نخ نما شده است در این رابطه رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ به خبرنگار ایرنا می‌گوید: هر ساعت از شبانه روز احتمال وقوع سرقت از منازل وجود دارد اما به صورت ویژه ساعت ۱۹ تا ۲۳ طبق آمار، ساعات طلایی سارقان برای سرقت از منازل است.

سردار علی ولی‌پور گودرزی البته با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی سال، تعطیلات عید نوروز و مسافرت‌ها نسبت به افزایش سرقت از منازل به شهروندان هشدار داد و تاکید کرد: منازل مکان امنی برای نگهداری طلا، دلار و اشیای گرانقیمت زینتی نیست و شهروندان حتما از نگهداری آنها در خانه پرهیز کنند.

او ادامه داد: خانه‌ها مکان امنی برای نگهداری طلا، دلار و اشیای قیمتی نیست و این اموال قیمتی باید به چرخه تولید بروند تا سود آن به همه مردم از جمله صاحبش برسد.

به گفته سردار ولی‌پور گودرزی، نگهداری طلا، سکه و لار در خانه منجر به سرقت از منازل می‌شود و کشف این گونه سرقت‌ها به واقع کار سختی برای پلیس است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ البته این اطمینان خاطر را هم داد: هر چند که پلیس با اقتدار با مجرمان و سارقان برخورد و اموال را کشف می‌کند اما شهروندان باید این گونه اموال را در جایی مثل صندوق امانات بانک نگهداری کنند که خیال خودشان هم راحت باشد.

عید نزدیک است؛ نگهداری طلا و دلار در خانه ممنوع

سردار ولی‌پور گودرزی این را هم گفت که بانک‌ها نظارت خوبی بر روی صندوق امانات به ویژه در تعطیلات دارند و از سال پیش مشکلی برای صندوق امانات گزارش نشده است.

او به شهروندان توصیه کرد: همواره از سیستم‌های امنیتی مثل دوربین مدار بسته و آژیر خطر استفاده کنند تا پیشگیری و بازدارندگی بهتری برای جلوگیری از سرقت انجام شود.

پابند الکترونیک برای پیشگیری از سرقت

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از سوی دیگر خبر از اجرای چند طرح برای پیشگیری از سرقت با نزدیک شدن به ایام عید نوروز خبر داد و تاکید کرد: به زودی طرح کنترل مجرمان با پابند الکترونیک با دستور فرمانده فراجا اجرا می‌شود که در رابطه با این سارقان و مجرمان حتما بازدارنده است چرا که می‌توانیم از این طریق آنها را رصد کنیم تا پیشگیری از جرم انجام شود.

او این را هم گفت که این طرح برای کنترل مجرمانی که بیش از چهار فقره سرقت داشتند اجرایی می‌شود و زیرساخت‌ها در این زمینه فراهم شده است.

سردار ولی‌پور گودرزی محدوده سرقت منازل را بیشتر در شمال، شمال شرق و غرب تهران معرفی و اضافه کرد: مطمئن باشید برخورد قاطع با این افراد در صحنه جرم با استفاده از قانون بکارگیری سلاح خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha