۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85370644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع تصرف پنج هزار متر مربع پلاک شهری در منطقه یک پایتخت

تهران‌ بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه یک تهران گفت: پنج هزار متر مربع پلاک شهری این منطقه که به صورت غیر قانونی در تصرف برخی اشخاص قرار داشت به نفع شهروندان رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، سید مهدی صباغ روز سه‌شنبه در این باره اظهار کرد: در راستای خدمت به شهروندان، پس از ۱۰ سال، یک پلاک شهری در ضلع جنوبی سورتمه گلابدره که توسط افراد متخلف با ایجاد فضای بی‌دفاع شهری اقدام به دپوی ماشین‌های فرسوده، استقرار گیت ورود و خروج، دریافت وجه نامتعارف از شهروندان و کوهنوردان و همچنین عدم نظافت شهری نامناسب نموده بودند و نارضایتی اهالی محل را بدنبال داشت، توسط مدیریت شهری منطقه رفع تصرف و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

او همچنین به آزادسازی ۴۵ پلاک متعلق به شهرداری منطقه یک اشاره کرد و افزود: در دوره مدیریت شهری جدید نسبت به شناسایی و آزادسازی ۴۵ پلاک به مساحت کل عرصه ۳۹ هزار و ۷۴۱ متر مربع و اعیان ۷ هزار و ۴۲۳ متر مربع که متعلق به اداره املاک و مستغلات شهرداری منطقه یک بوده و توسط اشخاص متخلف مورد استفاده غیر قانونی قرار گرفته بود اقدام شد.

شهردار منطقه یک تاکید کرد: با این اقدام، املاک مسکونی، تجاری، زمین و... که دارای بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال ارزش بود به بیت المال برگردانده شد.

صباغ هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفته بود: عمده ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه در ارتفاعات گلابدره و امامزاده قاسم (ع) است که در ۱۴ ماه اخیر، ۲ ساختمان پنج تا هفت طبقه که آرای ماده ۱۰۰ را در دوره گذشته کسب کرده بود تخریب شد.

به گزارش ایرنا، منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران شناخته می‌شود، این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha