۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85370738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدوین لایحه مدیریت واحدشهری توسط کلانشهرهای کشور

کرج – ایرنا- رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج اعلام کرد: کلانشهرهای کشور در حال تدوین لایحه مدیریت واحد شهری برای ارسال به مجلس شورای اسلامی هستند.

مسعود محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست اخیر روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در بندرعباس افزود: با پیشنهاد شورای اسلامی شهر کرج و مصوبه اعضا این موضوع در کمیسیون عمران و توسعه شهری کلانشهرهای کشور مورد بررسی قرار گرفت .

وی ادامه داد: مقرر شد تا اقدامات و تشریفات لازم برای ایجاد مدیریت واحد شهری به عمل آید.

محمدی اظهار کرد: با تدوین و ارسال این لایحه به مجلس شورای اسلامی پیش بینی می شود دربرنامه هفتم توسعه نسبت به شناسایی و انتقال تصدی های قابل واگذاری به شهرداریها با رویکرد مدیریت یکپارچه شهری با پیشنهاد ، مجموعه های پلیس راهور، آبفا و برق برنامه ریزی، تصمیم سازی و اقدام لازم به عمل آید.

تدوین لایحه مدیریت واحدشهری توسط کلانشهرهای کشور

رییس شورای اسلامی شهر افزود: در این نشست نیز پیشنهاد شورای اسلامی کلانشهر کرج در خصوص تمدید فرصت اجرای تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ و تقسیط بدهی املاکی که تا پایان سال ۱۴۰۰ دارای حکم تخریب یا اعاده در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها هستند، مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد مکاتبه ای به امضای روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی انجام شود که انتظار می رود در جهت تعیین تکلیف نهایی املاک دارای حکم تخریب و همچنین کاهش فشار مالی بر مالکان با تغییر شیوه پرداخت، مورد بررسی قرار گیرد.

محمدی گفت : البته درآمد ناشی از اجرای این موضوع در حوزه حمل و نقل عمومی در شهرها که از نیازهای اصلی و مطالبات به حق شهروندان است ، هزینه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha