۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85370768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان فرانسوی بزرگراه‌ها را برای افزایش فشار بر دولت مسدود کردند

تهران-ایرنا- از آنجاییکه کشاورزان خشمگین فرانسوی به دنبال تحت فشار قرار دادن دولت پاریس برای پیشبرد خواسته‌های خود هستند، صف‌های طولانی تراکتورها، بزرگراه‌های نزدیک پاریس و سراسر فرانسه را مسدود کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، این اعتراضات در پی اقدام مشابه در سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان و لهستان صورت می‌گیرد. کشاورزان فرانسوی به دنبال تحت فشار قرار دادن الیزه برای انجام اقدامات بیشتر در راستای کمک به آنها برای مقابله با تورم، واردات ارزان و کمک به امرار معاش هستند.

یک کشاورز ۴۶ ساله که در بزرگراه مسدود شده‌ی «A۱۰» در جنوب پاریس بود، با بیان اینکه «ما واقعا رنجیده شده‌ایم»، امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و اتحادیه اروپا که در آن در زمینه بسیاری از قوانین کشاورزی و یارانه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود را مسئول مشکلات کشاورزان دانست.

این کشاورز فرانسوی درحالی که پشت سرش پارچه‌نوشته‌ای روی یک بسته‌ یونجه با شعار «مکرون، جواب ما را بده» قرار داشت، گفت: مکرون «کوچکترین اهمیتی به کشاورزان نداد».

بسیاری از کشاورزان پرچم‌ها و پارچه‌نوشته‌هایی را به تراکتورهای خود وصل کرده بودند که روی آن‌ها عبارت‌هایی از جمله «کشاورز عصبانی»، «مالیات زیاد، قوانین بسیار زیاد، درآمدی برای زندگی وجود ندارد» نوشته شده بود.

رویترز در ادامه گزارش خود عنوان می‌کند که این نوع اظهارنظرها دولت پاریس را واداشت که نگران تشدید اعتراضات باشد و با چشم‌اندازی به انتخابات [آتی] اروپا، برنامه‌های کاهش تدریجی یارانه‌های دیزل کشاورزی را کنار بگذارد و وعده تسهیل مقررات زیست‌محیطی را بدهد.

فرانسه همچنین اعلام کرد که همتایان خود در اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار می‌دهد تا با تسهیل مقررات مربوط به «زمین‌های کشاورزی آیش» موافقت کنند و قول داد که اقدامات بیشتری به زودی اعلام شود.

به گزارش ایرنا، کشاورزان فرانسوی با بیان اینکه مشوق‌های دولت به منظور سرکوب تظاهرات آنها اعلام شده و به اندازه کافی در راستای برآورده کردن مطالبات آنها برای افزایش دستمزد و شرایط زندگی بهتر پیش نمی‌رود، به سلسله اعتراضات سراسری خود ادامه دادند.

شبکه خبری «فرانس۲۴» نیز پیشتر در این باره گزارش داد: برپایی اعتراضات گسترده در فرانسه به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپا در زمانی رخ می‌دهد که رئیس جمهوری این کشور نسبت به حمایت فزاینده کشاورزان از احزاب راست افراطی پیش از انتخابات پارلمان اروپا که قرار است در ماه ژوئن (خرداد و تیر) آینده برگزار شود، نگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha