۲ هزار و ۵۰۰ نفر نظارت بر انتخابات در خراسان جنوبی را بر عهده دارند

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر انتخاباتی در ۷۶۶ شعبه رای استان، نظارت بر انتخابات اسفند امسال را بر عهده خواهند داشت.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع با توجه به میانگین تعیین شده برای استان خراسان جنوبی در شعب سیار و ثابت اخذ رای، برای هر شعبه سه تا ۳.۵ ناظر باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه این نظارت شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر ناظران انتخابات در شهرستان‌ها در حال پایش هستند و احتمال افزایش یا کاهش این تعداد نیز وجود دارد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ناظر و ۱۰۰ نفر نیز هیات‌های نظارت، عوامل ستادی و بازرسان خواهند بود.

یعقوبی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ نفر ناظران را بانوان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: برای قطعی شدن ناظران در انتخابات ساماندهی و پایش نهایی در حال انجام است.

وی با اشاره به فرایند ثبت نام ناظران انتخابات، گفت: ابتدا اقشار مختلف مردم اعم از گروه‌های مردمی، دانشجویان، فرهنگیان، بسیج، حوزه و اصناف با مراجعه به دفاتر شهرستان‌ها نسبت به حضور پای صندوق‌های رای اعلام آمادگی می‌کنند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی افزود: مدارک این افراد در صورت داشتن شرایط لازم اخذ و نسبت به ثبت نام اقدام می‌شود، همچنین بعد از حضور در دوره‌های آموزشی مجازی و حضوری، در صورت کسب نمره قبولی، افراد در روند سازماندهی برای حضور در انتخابات قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی، ۳۵۵ شعبه سیار و ۴۱۱ شعبه نیز ثابت هستند که در نقاط روستایی و شهری فعال خواهند بود.

استان خراسان جنوبی با جمعیت ۸۰۰ هزار نفر چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha