سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت سیزدهم در گرمه خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- فرماندار شهرستان گرمه گفت: دولت سیزدهم ۲۰ هزار میلیارد ریال در این شهرستان کویری شمالشرق کشور سرمایه گذاری کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار چشمگیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحسین قاضوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۶ هزار میلیارد ریال از این میزان سرمایه گذاری بهره برداری و یا آماده بهره برداری است که در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وی افزود: ۱۴ هزار میلیارد طرح سرمایه گذاری هم در دست پیگیری و اجرا است.

قاضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش صنعت این شهرستان گفت: وسعت ناحیه صنعتی شهید محمدزاده در این شهرستان از ۱۵ هکتار در ۲ سال قبل به ۱۱۸ هکتار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پست برق این ناحیه صنعتی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن ۱۷ کیلومتر خط انتقال اجرا شد.

فرماندار شهرستان گرمه خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین یکی از اقدامات مهم در این شهرستان است که این طرح در دهه فجر بهره برداری می شود.

سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت سیزدهم در گرمه خراسان‌شمالی

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی نیز افزود: سهم این شهرستان در دولت قبل از تولید مرغ تولید هفت درصد از مرغ استان بود اما اکنون حدود ۱۰ درصد مرغ استان در این شهرستان تولید می شود.

قاضوی بیان کرد: توسعه کشت گلخانه ای از ملزومات شرایط خشکسالی است و در ۲ سال گذشته کشت گلخانه ای در این شهرستان به میزان قابل توجهی توسعه یافته است.

به گزارش ایرنا، خط چهارم تولید آلفا آلومینا از صنایع پایین دستی مجتمع آلومینای ایران با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون ریالی سال گذشته افتتاح و خط پنجم این صنعت نیز در ناحیه صنعتی شهید محمدزاده شهرستان گرمه کلنگ زنی شد.

میزان سرمایه گذاری در خط چهارم تولید آلفا آلومینا ۲۵۰ میلیارد ریال و میزان اشتغال ۱۲ نفر و میزان سرمایه گذاری در خط پنج ۳۰۰ میلیارد ریال است.

مجتمع آلومینای ایران به عنوان تنها تولید کننده پودر آلومینا در کشور، یک پنجم نیاز داخلی را تامین می کند و مابقی نیاز کشور در این بخش از خارج وارد می شود.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصر به فرد تولیدکننده پودر آلومینا است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می رسد.

شهرستان ۲۵ هزار نفری گرمه در غرب خراسان شمالی واقع و با استان های سمنان و گلستان همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha