تاکید طالبان بر ثبات مرزهای مشترک و تحکیم روابط دوستانه با همسایگان

تهران-ایرنا- «محمد یعقوب مجاهد» سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان در دیدار با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، چین و پاکستان به آنها در زمینه برقراری ثبات و تأمین امنیت مرزها، تحکیم روابط دوستانه برمبنای احترام متقابل و همکاری‌های اقتصادی اطمینان داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت دفاع ملی افغانستان، «محمد یعقوب مجاهد» سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان در دیدار جداگانه با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، چین و پاکستان تاکید کرد که طالبان در زمینه برقراری ثبات و تأمین امنیت مرزها، تحکیم روابط دوستانه برمبنای احترام متقابل و همکاری‌های اقتصادی به کشورهای همسایه اطمینان می‌دهد.

وی افزود: ما آماده تامین امنیت و همکاری در زمینه توسعه با سایر کشورها هستیم.

این وزارتخانه افزود: پیش از این دیدارها، نمایندگان کشورهای هند، ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، ازبکستان، اندونزی، ترکمنستان و قرقیزستان در مهمانی وزیر دفاع حکومت سرپرست حضور یافته بودند.

وزارت خارجه افغانستان روز گذشته اعلام کرد که نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای مختلف در نشست «ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان»، بر گسترش روابط تجاری و همکاری‌های منطقه‌ای با محوریت افغانستان تاکید کردند.

نشست «ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان» با حضور نمایندگان ۱۱ کشور منطقه روز دوشنبه در کابل به میزبانی وزارت امور خارجه افغانستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha