۹۱ درصد جمعیت هدف اردستان در پویش ملی سلامت شرکت کردند

کاشان _ ایرنا _ مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت:۹۱ درصد از جمعیت هدف در طرح پویش ملی سلامت اردستان معادل ۳۰ هزار و ۸۸۷ نفر در پویش یادشده شرکت کردند.

حسن ذبیحی روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۳۳ هزار و ۹۳۱ نفر جمعیت هدف بالای ۱۸ سال در شهرستان اردستان ، تعداد ۳۰ هزار و ۸۸۷ نفر غربالگری شدند.

وی تصریح کرد: پوشش این طرح در روستاها ۹۹ درصد یعنی از هشت هزارو ۸۸۸ نفر جمعیت، ۸هزار و ۷۸۲ نفر جمعیت بالای ۱۸ سال روستایی و در سطح شهرها ۸۸/۲۷ درصد یعنی از ۲۵هزار و ۴۳ نفر، ۲۲هزار و ۱۰۵ نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در این پویش شرکت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: با اجرای این پویش ۱۸۲ مورد جدید مشکوک به دیابت، ۹۹۶ مورد جدید مشکوک به فشارخون بالا شناسایی شدند، همچنین هفت هزار و ۵۶۶ نفر مبتلا به پیش فشارخون بالا بوده اند.

ذبیحی تاکید کرد:بیماری پر فشاری خون و دیابت به عنوان ۲ بیماری بسیار مهم غیر واگیر نقش بسیار زیادی در بروز مرگ و میرها در دنیا و ایران دارند و این بیماری ها با مصرف دارو قابل کنترل هستند، اما هیچ وقت به طور کامل درمان نمی‌شوند.

وی اضافه کرد:پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در ارتقاء سطح سلامت شهروندان و پیشگیری از مرگ های زودرس ناشی از بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری های قلبی عروقی و دیابت از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان گفت:اهداف اجرای پویش ملی سلامت افزایش نسبی شناسایی، افزایش مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون وبالا بردن سطح آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و پرفشاری خون است.

ذبیحی افزود: پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ۱۴۰۱ در کشور کلید خورد و قرار شد بر اساس این طرح، افراد بالای ۱۸ سال در یک بازه زمانی، از نظر ابتلا به دیابت و فشارخون بالا بررسی و شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: این طرح نخست قرار بودتا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ به پایان برسد ولی وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی نسبت به تمدید آن تا ۳۰ دی ماه اقدام کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان درپایان اضافه کرد: نتایج بدست آمده از اجرای پویش ملی سلامت در کشورنشان داد، بیش از ۴۵ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت غربالگری شدند که از این تعداد ۸۴۲ هزار و ۳۷۷ نفر با احتمال ابتلاء به پرفشاری خون و ۴۶۷ هزار و ۲۸ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha