۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85371216
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باند سارقان اماکن خصوصی در زنجان منهدم شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبر: 85371216
باند سارقان اماکن خصوصی در زنجان منهدم شد

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: باند سرقت از اماکن خصوصی با ۴۰ فقره سرقت در زنجان منهدم شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ محمدعلی آدینه لو روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می طلبد، افزود: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقای سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می شود.

وی به وقوع سرقت‌های سریالی از اماکن خصوصی طی چند هفته گذشته و پیگیری پلیس در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: کارآگاهان اداره مباره با سرقت با انجام تحقیقات و اقدامات فنی صورت گرفته، سرنخ‌هایی از اعضای یک باند سه نفره سرقت را به دست آوردند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از شناسایی هویت سارقان و دستگیری آنها با هماهنگی مقام قضایی خبر داد و اظهار داشت: سارقان که ۲ سارق و یک مالخر هستند در تحقیقات پلیسی به ۴۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارقان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ آدینه لو از شهروندان خواست، ضمن تجهیز اماکن، منازل و خودروی خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته، قفل‌های مناسب و دزدگیر در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ و یا ۱۳۰ مرکز فوریت پلیس آگاهی اطلاع دهند.

دستگیری کلاهبردار ارسال کننده لینک‌های آلوده از طریق پیام‌رسان‌ها
رئیس پلیس فتای زنجان ضمن اشاره به دستگیری یک نفر کلاهبردار فضای مجازی، گفت: شگرد مجرمانه این کلاهبردار ارسال لینک‌های آلوده و هدایت کاربران به درگاه های جعلی بانکی بود.

سرهنگ سید احمد موسوی گفت: کلاهبرداران با ارسال پیام‌های اغوا کننده حاوی لینک‌های آلوده و جعلی تحت عناوین مختلف از جمله ثنا و سهام عدالت در پیام‌رسان‌ها، درصدد قانع کردن کاربران جهت نصب برنامه‌های آلوده بر روی گوشی تلفن همراه قربانیان و دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری و حساب بانکی آنها هستند.

وی ضمن اشاره به دستگیری یک نفر کلاهبردار در این خصوص، افزود: شهروندان به هیج وجه بر روی لینک‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال می شود کلیک نکنند و اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود، بدون شک پیامک جعلی و به‌ منظور کلاهبرداری است.

این مسوول با بیان اینکه کاربران در برابر چنین پیام‌هایی هوشمندانه رفتار کنند، افزود: از ویژگی های تشخیص پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده؛ ارسال این پیامک‌ها با شماره تلفن‌های شخصی و غیرسازمانی است.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن ۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی، راهنمایی و انجام مشاوره در خصوص موضوعات سایبری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha