ادعای سئول درباره احتمال خرابکاری کره شمالی در انتخابات آتی

تهران– ایرنا - یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه هشدار داد که کره شمالی ممکن است فعالیت‌های تحریک آمیزی مانند اقدامات مسلحانه در نزدیکی مرز مشترک، نفوذ با هواپیماهای بدون سرنشین، حملات سایبری یا انتشار اخبار جعلی را در تلاش برای مداخله در انتخابات ماه آوریل صورت دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، یون این اظهارات را هنگام تشکیل جلسه سالانه شورای دفاع یکپارچه مرکزی که ارتش، دولت و نهادهای دفاع مدنی کره جنوبی را گرد هم می‌آورد، بیان کرد.

در هفته‌های اخیر، پیونگ‌یانگ چند بار به آزمایش‌ موشکی و تهدید لفظی علیه سئول و واشنگتن اقدام کرده است.

یون هشدار داد که کره شمالی می‌تواند «اقدامات تحریک‌آمیز متعددی» برای مداخله در انتخابات آتی صورت دهد و خواستار اتخاذ مواضع امنیتی شدیدتر شد.

قرار است ۲۲ فروردین نامزدهای انتخابات پارلمانی کره جنوبی برای تصاحب ۳۰۰ کرسی با یکدیگر رقابت کنند.

رئیس جمهور کره جنوبی در این نشست گفت: کره شمالی تنها به خاطر حفظ رژیم خودکامگی موروثی خود از آتش و آب عبور می‌کند (دست به هر کاری می‌زند)؛ در حالی که آشکارا قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را با تجارت اسلحه با روسیه نادیده می‌گیرد.

منابع غربی معتقدند روسیه و کره شمالی از سال گذشته و در بحبوحه انتقادات فزاینده از نقش پیونگ یانگ در جنگ اوکراین از طریق حمل توپخانه و موشک به روسیه، یک سری تبادلات در سطح بالا داشته اند.

هر دو دولت کره شمالی و روسیه این اتهام و همچنین این اتهام را که پیونگ یانگ در ازای فروش اسلحه، فناوری پیشرفته برای توسعه قابلیت‌های نظامی استراتژیک از مسکو دریافت کرده است، رد می‌کنند.

یون همکاری بیشتر بین ارتش، دولت، پلیس و شرکت‌های خصوصی کشورش و همچنین اقدامات بیشتر برای جلوگیری از حملات سایبری احتمالی به زیرساخت‌های ملی و تلاش برای انتشار تبلیغات نادرست را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: حملات سایبری می‌تواند عملکردهای ملی و زندگی روزمره مردم را در یک لحظه فلج کند. اخبار جعلی و تبلیغات نادرست نیز ممکن است باعث هرج و مرج بزرگی در جامعه شود.

دفتر یون اعلام کرد، نشست شورای دفاع سئول در سال جاری به طور خاص برای بررسی راه‌های عملی واکنش تحت سناریوهای مختلف به تحریکات کره شمالی، از جمله حملات توپخانه دوربرد و پالس الکترومغناطیسی (EMP) طراحی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha