۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85371241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اقدام خطرناک تل‌آویو علیه «آنروا» دهن‌کجی به رای دادگاه لاهه است

تهران- ایرنا- یک رسانه لبنانی به اهداف خطرناک رژیم صهیونیستی در همسویی آمریکا و غرب علیه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) پرداخت و نوشت که این گام خطرناک تل‌آویو، دهن کجی به رای دادگاه لاهه است.

به گزارش روز چهارشنبه، النشره لبنان در مطلبی با اشاره به تحرکات علیه آژانس آنروا افزود که تل آویو تحرکات شدیدی را علیه آنروا به اتهام دست داشتن برخی از کارکنان آن در عملیات «طوفان الاقصی» آغاز کرده و برخی از کشورهای غربی اعلام کردند که کمک به این آژانس را قطع کرده‌اند.

این رسانه ادامه داد: نقش بی بدیل آنروا که در سال ۱۹۴۹ ایجاد شد، در کمک به آوارگان فلسطینی در تمام مناطق دنیا، بر کسی پوشیده نیست. در واقع تاسیس آن جبران اندکی است از آنچه دنیا علیه فلسطینیان به سبب تشکیل رژیم جعلی اسرائیل انجام داد.

به نوشته این رسانه لبنانی، نبود آنروا به منزله پیروزی افراط گرایان صهیونیست و غربی در نابودی مساله فلسطین است و اینکه آوارگان در کشورهایی که به سر می‌برند، کمکی دریافت نخواهند کرد خطرناکترین اقدام در چارچوب اقدامات علیه آنروا در مقایسه با تحرکات قبلی از جمله تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای قطع کمک‌هاست.

النشره نوشت: نابودی آنروا به مثابه پاداشی به صهیونیست هایی است که مراکز و کارکنان این آژانس را در غزه هدف قرار داده و در راستای نرسیدن کمک به ساکنان غزه در این شرایط بغرنج حرکت می کنند.

این رسانه افزود: برخی این گام خطرناک را واکنشی سریع به رای دادگاه لاهه در الزام تل آویو به تامین کمکها برای فلسطینیان در غزه می‌دانند. علاوه برآن اقدامی برای رها شدن از بار فلسطینیان آواره و نقطه حائز اهمیتی برای تل آویو است که در راستای تکمیل روند عادی سازی روابط با کشورهای عربی در آینده نزدیک حرکت می کنند.

این رسانه همچنین به یادآوری موضع گیری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل در سال ۲۰۱۸ پرداخت که اعلام کرده بود آنروا باید تعطیل شود.

النشره نوشت: نتانیاهو که در تحقق اهداف خود در جنگ غزه شکست خورده، در تحقق هدفی که از مدتها مدنظرش بود یعنی نابودی آنروا موفق شده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا در پی اتهام‌پراکنی رژیم صهیونیستی علیه این نهاد بین‌المللی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha