۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85371261
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم نبرد مقاومت در نوار غزه/ شهادت ۲۷ فلسطینی در بمباران‌ها + فیلم

تهران-ایرنا- منابع خبری از تداوم نبردهای رزمندگان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه و شهادت ۲۷ شهروند فلسطینی در مرکز و جنوب این منطقه طی ۲۴ساعت گذشته خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، رزمندگان مقاومت فلسطین در حال نبردهای شدید با نظامیان اشغالگر در منطقه المنساوی در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه هستند.

همزمان گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که با راکت الیاسین ۱۰۵ یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در غرب غزه هدف قرار داده و با نظامیان صهیونیست درگیر و تعدادی از آن‌ها را کشته یا زخمی کرده است.

بمباران و گلوله باران مناطق مختلف نوار غزه بویژه مرکز و جنوب این منطقه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز ادامه یافته است. از روز گذشته تا کنون در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی ۱۷ نفر در شهر خان‌یونس به شهادت رسیده اند و هم اکنون صدای بمباران و نبردهای سنگین در این شهر ادامه دارد.

بیمارستان ناصر در شهر خان‌یونس نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفته است.

نیروهای اشغالگر همچنین با حملات توپخانه‌ای مناطق غربی شمال غزه را گلوله باران کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی شدیدی علیه شمال غزه انجام دادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی بیمارستان العوده در تل‌الزعتر واقع در شمال غزه را نیز هدف قرار دادند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با حملات توپخانه‌ای شدید محوطه مسجد الدعوه در شمال اردوگاه النصیرات را گلوله باران کردند.

۱۱ شهروند فلسطینی نیز در بمباران یک خانه در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و رزمندگان مقاومت فلسطین، با وجود کمبود امکانات و محاصره بودن نوار غزه در حال رویارویی با اشغالگران صهیونیست هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha