سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ورود سامانه بارشی از بامداد امروز به منطقه گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته، بارش برف و باران جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفته است.

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی به صورت افزایش ابر، بارش برف و وزش باد از یامداد امروز در منطقه آغاز شده و فعالیت آن به صورت متناوب تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به نفوذ جبهه هوای سرد و کاهش دمای هوای منطقه پیش‌بینی می شود بارش ها به صورت برف باشد و فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی استان از مناطق شمالی بیشتر خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در این مدت بارش برف در بسیاری از مناطق جنوب آذربایجان غربی ثبت شدکه بیشترین مقدار آن پیرانشهر ۱۰ میلی‌متر، سردشت ۹ میلی متر، بوکان ۵.۱ میلی‌متر و مهاباد ۴.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته بوکان با حداکثر دمای ۶ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۱۰ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی ۲ و سه درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha