۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85371360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فایننشال تایمز: جنگ اوکراین اولویت بودجه اتحادیه اروپا را به صنعت دفاعی تغییر داد

تهران-ایرنا- روزنامه فایننشال تایمز نوشت: جنگ اوکراین و محدودیت‌های بودجه ملی در کشورهای اتحادیه اروپا، اولویت‌های بودجه این اتحادیه را از حوزه آب و هوایی به مسائل دفاعی تغییر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این روزنامه انگلیسی نوشت: کشورهای اتحادیه اروپا در مواجهه با واکنش‌های شدید به تغییرات آب و هوایی و جنگ اوکراین، هزینه‌ها برای تبدیل اقتصادشان به اقتصاد سبز را به سرمایه گذاری در زمینه دفاعی تغییر داده اند.

کشورهای عضو این اتحادیه همچنین در مواجهه با محدودیت های بودجه ملی، منابع طراحی شده برای نوآوری در این اتحادیه را از ۱۰ میلیارد یورو به ۱.۵ میلیارد یورو کاهش داده و اطمینان داده اند که از آن فقط می توان در پروژه های مربوط به امور دفاعی و نه فناوری سبز یا دیگر سرمایه گذاری های مربوط به آب و هوایی استفاده کرد. بانک سرمایه گذاری اروپا به عنوان بزرگترین وام دهنده جهان نیز که خود را در سال ۲۰۱۹ میلادی «بانک آب و هوایی» معرفی کرد تحت فشار است تا پروژه های بیشتری را در صنعت تسلیحاتی سرمایه گذاری کند.

وینسنت ون پتگم (Vincent Van Peteghem) وزیر دارایی بلژیک گفت: در حالی که انتقال سبز همچنان یک اولویت است، منابع مالی بی سابقه به ارزش ۸۰۰ میلیارد یورو برای احیای دوران پس از همه‌گیری کرونا تا سال ۲۰۲۶ در دسترس بوده و تا حدودی این نیاز مالی را پوشش می داد. تمرکز جدیدی بر خودمختاری راهبردی، رقابت و مسائل دفاعی وجود داشت اما ما چگونه می توانیم این حوزه را در سال های آینده تامین مالی کنیم.

تغییر در اولویت‌ها در اقدام صندوق حاکمیت اروپا مصداق یافت که در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد قرار است به عنوان بخشی از واکنش این بلوک به قانون کاهش تورم در آمریکا به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیارد دلار، هزینه‌ها را در حوزه‌هایی از جمله فناوری‌های سبز افزایش دهد.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، هنگامی که برای اولین بار درباره این اقدام صندوق صحبت کرد، گفت که هدف آن این است که اطمینان حاصل شود آینده صنعت در اروپا ساخته می شود.

این گزارش با اشاره به افزایش فشارها بر بانک سرمایه گذاری اروپا در ماه های اخیر نوشت: این بانک در ماه جاری اعلام کرد که ۱۷۵ میلیون یورو «تسهیلات سهام دفاعی» را همراه با کمیسیون اروپا برای ارائه سرمایه های مخاطره آمیز به شرکت های کوچک و متوسط و استارت آپ هایی که در فناوری های دفاعی و امنیتی نوآوری فعالیت می کنند، راه اندازی کرده است.

سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار است روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کنند تا بسته حمایت مالی کلان ۵۰ میلیارد یورویی برای اوکراین را که توسط ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان مسدود شده است، تأیید کنند.

کشورهای اتحادیه اروپا برای افزایش تولید داخلی مهمات دیگر تسلحیات برای جایگزینی با آنچه که تاکنون در اختیار اوکراین قرار گرفته تلاش می کنند و ممکن است امسال هدف تولید یک میلیون گلوله توپخانه تا ماه مارس را از دست بدهند.

رهبران کشورهای آلمان، هلند، دانمارک، استونی و جمهوری چک در نامه ای مشترک به فایننشال تایمز بر نیاز به تسریع در ارسال تسلیحات به کی یف به عنوان آنچه که مساله «مرگ و زندگی» برای نیروهای اوکراین توصیف شده، تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha