۱۱۹ هزارخانوار یارانه‌بگیر گیلانی مشمول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی هستند

رشت - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۶۶۷ خانوار گیلانی یارانه بگیر دهک‌های اول تا هفتم درآمدی همزمان با دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» برخوردار می شوند.

سیاوش آقاجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار طراحی و اجرایی شده است، اظهار کرد: در این طرح کلیه خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم مشمول۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید برای ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود.

وی افزود: قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم کالا به مبلغ هفت میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال است که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ به مبلغ پنج میلیون و ۲۳۳ هزار ریال را از محل یارانه خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا نرخ روز به مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ ریال نیز از محل اعتبار جدید دولت تامین می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: اعتبار جدید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی علاوه بر یارانه سه و چهار میلیون ریالی ( ۳۰۰ و۴۰۰ هزارتومانی) فعلی بوده و خانوار یارانه نقدی خود را بصورت جداگانه و ماهانه دریافت می کند. مبلغ حمایتی دولت هم به صورت اعتبار به حساب سرپرست خانوار واریز شده و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: خانوارها می‌توانند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی امکان پذیر نیست. به عنوان مثال با اعتبار برنج نمی توان روغن خرید و این امکان برای گروه لبنیات (شیر، پنیر و ماست) وجود دارد.

آقاجانی اظهار کرد: این طرح در بستر شبکه ملی اعتبار و با عاملیت شرکت مجری طرح(فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود و متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار( ۲۰۰هزار فروشگاه خرد و فروشگاه‌های زنجیرای کشور) نسبت به خرید این اقلام اساسی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha