۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۰:۰۵
کد خبرنگار: 881
کد خبر: 85371461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور ۳۰ دانشجوی پزشکی خارجی در مدرسه زمستانی تهران

تهران - ایرنا - مدرسه زمستانی بین‌المللی ۲۰۲۴ دانشگاه علوم پزشکی تهران که از هفتم بهمن ماه آغاز شده، میزبان ۳۰ دانشجوی بین المللی از کشورهای اندونزی، پرو، کوبا، کلمبیا، روسیه، صربستان، تاجیکستان و عراق است.

به گزارش ایرنا، در این دروه آموزشی دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، سینا، امیراعلم، مرکز قلب و رازی همکاری دارند و دوره آموزشی آن ۲۱ بهمن ماه پایان می یابد.

مدرسه زمستانی بین‌المللی ۲۰۲۴ دانشگاه علوم پزشکی تهران از هفتم بهمن در دانشکده‌های پزشکی و داروسازی آغاز شده و از ۱۴ بهمن با شروع فعالیت در دانشکده دندانپزشکی ادامه خواهد یافت.

در مجموع ۳۰ دانشجوی بین‌المللی از کشورهای اندونزی، پرو، کوبا، کلمبیا، روسیه، صربستان، تاجیکستان و عراق برای حضور در این دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند و اکنون هشت دانشجو از کشورهای روسیه، پرو و کلمبیا به مدت یک هفته (۷ تا ۱۱ بهمن )‌ در حال گذراندن دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی‌شده مدارس زمستانی دانشکده‌های پزشکی و داروسازی هستند.

بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، سینا، امیراعلم، مرکز قلب و رازی، در برگزاری آموزش‌های بالینی این مدرسه زمستانی همکاری می‌کنند و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه نیز در حال آماده شدن برای ارائه برنامه‌های آموزشی خود است که از ۱۴ تا ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ برای ۲۲ دانشجوی بین‌الملل از کشورهای روسیه، صربستان، تاجیکستان و عراق برگزار می‌شود.

حضور ۳۰ دانشجوی پزشکی خارجی در مدرسه زمستانی تهران

آرمان زرگران مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه، درباره این دوره اظهار داشت:‌ برگزاری مدارس زمستانی، یکی از موثرترین راه‌های معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه است که دانشجویان پس از حضور در این دوره‌های کوتاه‌مدت و شناخت دانشگاه و ایران، در مقاطع تحصیلی بالاتر و یا مقاطع تخصصی، کشورمان را به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی و هدف آموزشی برمی‌گزینند و یا برای شروع دوره‌های آموزشی دوستان و دیگر هم‌وطنان خود در رشته‌های پایه و کارشناسی، دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوانی دانشگاهی صاحب جایگاه و رتبه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و جهانی معرفی می‌کنند.

مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل بیان داشت: در حاشیه این مدرسه زمستانی، گروهی ۶ نفره از اساتید و مسئولان دانشگاه‌های انجمن محمدیه کشور اندونزی نیز علاوه بر شرکت در دوره‌های آموزشی، به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در حال بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز تحقیقاتی، بیمارستانی و دیدار و گفت‌وگو با اعضای گروه‌های آموزشی دانشگاه هستند که این امر در اجرای عملیاتی برنامه‌های همکاری بین‌المللی آتی بسیار تأثیرگذار است.

زرگران درباره سابقه برگزاری مدارس فصلی دانشگاه تصریح کرد: برگزاری مدارس فصلی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌ صورت تابستانی و زمستانی، از تابستان ۱۴۰۱ به‌صورت متمرکز و با همکاری تعدادی از دانشکده‌های دانشگاه آغاز شد و مدرسه زمستانی ۲۰۲۴، چهارمین دوره برگزاری این مدارس است.

به گزارش ایرنا، در حاشیه مدرسه زمستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، علاوه بر مباحث علمی و بالینی، برنامه‌های ایرانولوژی و تهرانگردی برای دانشجویان پیش‌بینی‌شده است و دانشجویان علاوه بر یادگیری و آشنایی با توانمندی‌های علمی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با کشور ایران و آثار فرهنگی و تاریخی شهر تهران نیز آشنا می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha