سردار معروفی: حضور مردم در پای صندوق‌های رای زمینه‌ساز پیشرفت ایران است 

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: حضور مردم در انتخابات و در پای صندوق‌های رای زمینه‌ساز پیشرفت ایران اسلامی است و مردم ما برای رشد جامعه در این رویداد مشارکت می‌کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه همایش نغمه سرایان اهل سنت در خراسان شمالی اظهار کرد: مردم با حضور در انتخابات به انسجام، وحدت، ایستادگی و بزرگ شدن خود در سطح دنیا رای خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما ملتی هوشمند و با بصیرت هستند و هر زمان که منافع کشور را در خطر ببینند در صحنه حاضر شده و در مقابل بدخواهان ایستادگی می کنند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فتنه سال ۸۸ گفت: ملت ایران در سراسر کشور حماسه ۹ دی را ایجاد کرده و ثابت کردند که همواره پای نظام ایستاده اند.

وی گفت: در حادثه شهادت سردار دل ها، دشمن یک قلب را زد اما ۸۵ میلیون نفر در ایران حاج قاسم سلیمانی شدند و این نشان از هوشمندی ملت ایران بوده و مردم ما همواره پیروز معرکه هستند.

وی حضور مردم در راهپیمایی ۹ دی و پاسخ به توطئه های دشمن، حضور در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و حضور در سالگرد بزرگداشت شهادت این سردار را از مصداق های دشمن شناسی و ولایتمداری مردم ایران دانست و گفت: امام شناسی و دشمن شناسی یکی از راهکارها برای مقابله با دشمن است.

سردار معروفی افزود: دشمن و بدخواهان تلاش کردند که حضور مردم در آیین عزاداری امام حسین(ع) در دهه محرم کمرنگ باشد اما این آیین با حضور باشکوه مردم انجام شد و حقیقت اسلام به نمایش گذاشته شد.

ارادات اهل سنت به اهل بیت(ع)

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری پنجمین همایش نغمه سرایان اهل سنت کشور به میزبانی بجنورد گفت: یکی از رویکردهای این همایش، نشان تبیین انسجام و همبستگی میان شیعه و اهل سنت و البته همدلی میان تمامی اقوام در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: یک راهبرد جدی دشمن انشقاق در میان مردم ایران اسلامی است و امروز بیش از هر زمان به تقریب و وحدت نیاز داریم، برگزاری این همایش هم در راستای اثبات ارادت و محبت اهل تسنن به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، اهل سنت ما عاشق فرزندان رسول الله(ص) هستند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: نظام اسلامی ایران برگرفته از مکتب وحی است و انقلاب ما بر پایه اسلام ناب محمدی شکل گرفت و بر این اساس تقریب و وحدت هم ذیل نظام اسلامی معنا یافته است، وحدت سبب قدرت، انسجام و آرامش در جامعه است.

وی گفت: دشمن تلاش دارد تا در میان مردم ما انشقاق ایجاد کند اما شیعه و اهل سنت مشترکات بسیاری دارند که برای حفظ وحدت باید مورد توجه قرار گیرد، اگر این مشترکات مورد توجه باشد جایی برای انشقاق وجود ندارد.

سردار معروفی اظهار کرد: در کشورهای دیگر، تکثر اقوام یک تهدید و خطر محسوب می شود اما در ایران اسلامی، وحدت مایه قدرت و همبستگی است زیرا مردم ما با تاسی به آرمان های انقلاب و بر اساس آموزه های قرآن در کنار هم با وحدت زندگی کرده و نهضت انقلاب اسلامی را تثبیت کرده اند.

ولایتمداری شاخصه اصلی مکتب شهید سلیمانی

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی گفت: نظام اول مکتب سردار دل ها، ولایتمداری است، ایشان تربیت یافته انقلاب و آرمان های انقلاب است، نظام دیگر، سیاسی بودن او است، حاج قاسم سیاسی بود اما سیاسی باز و حزبی و گروهی نبود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: رفاقت، وحدت و تقریب از دیگر نظام های مکتب شهید سلیمانی است، ایشان معتقد بود که هر شخص که به اندازه یک نخ قرقره به انقلاب وصل است باید با ریسمان او را نگاه داشت.

به گزارش ایرنا، پنجمین همایش نغمه سرایان اهل سنت کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد و حدود ۱۰۰ نفر از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی، گلستان، گیلان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان بلوچستان در این همایش، انفرادی و گروهی اجرا کردند.

هنرمندان حاضر در همایش، آموزه‌های اعتقادی و وحدت بخش خود را در قالب نغمه سرایی، تواشیح، مولودی خوانی، شعر و سروده‌هایی با موضوع پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) به نمایش گذاشتند. محورهای این همایش، انقلاب، وحدت اسلامی و پیامبر اکرم (ص) است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha