دانش‌آموزان برای تحقق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بکوشند

اصفهان–ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: شعار کلیدی ایام دهه فجر«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است که دانش‌آموزان باید برای تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، ، احمد محمودزاده روز چهارشنبه در آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب اسلامی در دبستان «حوراء» اصفهان افزود: پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۵۷ تاکنون دستاوردهای زیادی داشته است که باید برای نسل جدید تبیین شود.

وی اظهار داشت: این انقلاب شکوهمند، ثمره خون شهدای بزرگ و مساعی امام راحل است که پس از ۱۵ سال تبعید در چنین روزهایی و در سال ۱۳۵۷ در ایران حضور پیدا کرد و پایه‌های انقلاب اسلامی را بنیان نهاد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر سه کلمه «تحصیل، تهذیب و ورزش» انتظار دارند تا دانش‌آموزان در این حوزه پویا باشند.

دانش‌آموزان برای تحقق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بکوشند

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور به خوب درس‌خواندن دانش‌آموزان وابسته است به همین دلیل، «تحصیل» نخستین انتظار رهبر معظم انقلاب از دانش‌آموزان است.

محمودزاده افزود: «تهذیب» دومین توصیه و انتظار آیت‌الله خامنه‌ای برای تأمین سلامت فکری و معنوی دانش‌آموزان است که با اقامه نماز، رعایت حجاب، اُنس با قرآن و احترام به پدر و مادر تحقق می‌یابد.

وی یادآور شد: «ورزش» نیز توصیه دیگر رهبر معظم انقلاب به جوانان است زیرا سلامت جسمانی همه انسان‌ها در گرو ورزش، تغذیه مناسب و سلامت است.

«وحدت»، رمز پیروزی انقلاب اسلامی

استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: آنچه رمز پیروزی مردم بر استکبار و طاغوت و در نهایت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوام و بقای آن شد، وحدت کلمه است که در نخستین روز ورود امام(ره) به ایران مورد تأکید قرار گرفت.

سیدرضا مرتضوی افزود: وحدت کلمه همان چیزی است که از سال ۵۷ تا به امروز که ما در حال مبارزه هستیم، سبب تداوم پیروزی انقلاب اسلامی شده است.

وی اظهار داشت: در بدو پیروزی انقلاب، ما در ایران تعداد زیادی پزشک هندی و پاکستانی داشتیم؛ اما امروز دانشجویان بسیاری از کشورهای دنیا در ایران درس پزشکی می‌خوانند.

استاندار اصفهان افزود: در دوران طاغوت، اختیار بسیاری از دارایی‌ها و سرمایه‌های ملی ایرانیان در اختیار مردم نبود؛ تعداد زیادی مستشار آمریکایی و اروپایی در ایران حضور داشتند اما امروز به برکت برخورداری از نعمت استقلال، روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

وی یادآور شد: امروز ما به پیشواز دهه فجر انقلاب اسلامی رفته‌ایم؛ ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ مصادف با روز پنجشنبه بود و امسال نیز ۱۲ بهمن پنجشنبه است که این مطابقت را به فال نیک می‌گیریم.

مرتضوی افزود: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و این همان اتفاقی است که سرنوشت ما را تعیین می‌کند.

وی تصریح کرد: از طریق مجلس شورای اسلامی است که مردم خودشان برای کشور قانون تعیین می‌کنند و از این راه، استقلال کشور حفظ می‌شود.

شکوه حضور دانش‌آموزان و والدین در صحنه انتخابات

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز گفت: در ایران اسلامی همواره انتخابات‌ مختلف برگزار می‌شود و یکی از جلوه‌های زیبا و پرشکوه در روند تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها کشور، شرکت در انتخابات و حضور دانش‌آموزان در کنار اولیای خود در این عرصه سرنوشت‌ساز است.

محمدرضا ابراهیمی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مردم، ایثار و فداکاری بسیاری برای کشور کردند و شهدای بسیاری تقدیم اسلام و انقلاب شد که از این بابت قدردان خانواده‌های شهدا هستیم.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های رژیم شاهنشاهی را وابستگی آن به قدرت‌های خارجی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) مردی از تبار پیامبر مکرم اسلام(ص) بود که مردم را به اسلام، استقلال و اهمیت‌دادن به کشور دعوت کرد.

وی یادآور شد: از ویژگی‌های امام، مهربانی با مردم بویژه دانش‌آموزان و اهمیت‌دادن به نظرات آنها بود؛ همچنین شجاعت، اهل مطالعه بودن و نظم را می‌توان از دیگر ویژگی‌های ایشان دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: امام در عین مهربانی با مردم، با دشمنان بسیار قاطع و سرسخت برخورد می‌کرد و از روز نخست برای نظر مردم احترام بسیاری قائل بود که این امر در تأکید ایشان بر انتخابات نمود پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین استاندار و جمعی از مسوولان ادارات آموزش و پرورش اصفهان حضور داشتند.

اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha