۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85371655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار زنجان:‌ انقلاب اسلامی موجب تجلی گفتمان خدمت و مقابله با استکبار شد

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: گفتمان خدمت و مقابله با استکبار در قامت یک ملت در ایران و جهان با انقلاب اسلامی تجلی یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ محسن افشارچی روز چهارشنبه در آیین زنگ انقلاب در دبیرستان استاد شهریار شهر زنجان به تاریخ مبارزات ملت ایران در مقابل استکبار اشاره کرد و افزود: امیرکبیر یکی از چهره های برجسته در این زمینه بود که گفتمان خدمت و ضد استکباری و استبدادی در قامت یک فرد در او بروز کرد.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، این گفتمان در قامت یک ملت تجلی یافت، اظهار کرد: ملت ایران ۱۷۰ سال است برای استقلال خود تلاش می کند و انقلاب اسلامی نیز ادامه همین مسیر است.

افشارچی گفت: استکبار با تحمیل جنگ، ‌تحریم و جنگ ترکیبی درصدد است به این انقلاب ضربه وارد کند ولی ناکام مانده است.

استاندار زنجان به توسعه و پیشرفت های کشور در طول حیات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان باید خودشان را باور داشته باشند و در مسیر اعتلای هرچه بیشتر کشور تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم گسترش و عدالت آموزشی برای همه اقشار را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز ۹۹.۳۳ درصد دانش آموزان لازم تعلیم را در استان جذب کردیم.

علی اسماعیلی افزود: در زمان حاضر ۱۸۸ مدسه زیر ۱۰ نفر، ۲۴ مدرسه زیر سه نفر، ۱۹ مدرسه با ۲ نفر و ۹ مدرسه با یک دانش آموز در استان داریم و این یعنی چتر آموزش های عمومی در همه نقاط گسترده شده است.

وی به فعالیت های نهضت سواد آموزی در استان اشاره کرد و افزود: پوشش فعالیت های سواد آموزی به ۹۶ درصد رسیده است.

اسماعیلی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند هویت بخش یاد کرد و گفت: نگاه به درون در آموزش و پرورش و تکیه بر داشته های بومی رویکرد نظام تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به پیشرفت کشور در ابعاد و زمینه های مختلف علمی و دفاعی اشاره کرد و گفت: تاثیرگذاری کشور در مناسبت های بین المللی ناشی از اقتدار ایران اسلامی است و حضور در انتخابات پیش رو نیز تقویت کننده این اقتدار خواهد بود.

زنگ گلبانگ انقلاب در مدارس زنجان نواخته شد

زنگ گلبانگ انقلاب صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با سراسر کشور در آستانه دهه مبارک فجر مراسم چهل و پنجمین"گلبانگ انقلاب اسلامی" در دبیرستان استاد شهریار زنجان توسط استاندار زنجان نواخته شد.

استاندار زنجان:‌ انقلاب اسلامی موجب تجلی گفتمان خدمت و مقابله با استکبار شد

امسال به دلیل مقارن شدن روز ۱۲ بهمن‌ ماه با پنجشنبه و تعطیلی مدارس، آیین گلبانگ انقلاب و نواختن زنگ انقلاب در مدارس، امروز(چهارشنبه) برگزار شد و زنگ انقلاب به صورت نمادین در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تمام مراکز آموزشی استان به صدا درآمد.

در این آیین با نواختن سرود انقلاب اسلامی، یاد و خاطره لحظه ورود حضرت امام خمینی به میهن اسلامی گرامی داشته شد و چندین برنامه فرهنگی و هنری از جمله سرودهای انقلابی، دکلمه و مقاله توسط دانش آموزان این هنرستان اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha