به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدهادی طهرانیمقدم در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر زاهدان بیان کرد: در حوزه مدیریت شهری پنج رویکرد مورد توجه یک سیستم موفق را میتوان فضاسازی و زیباسازی شهری، گردشگری، برندسازی، سرمایهگذاری و رویدادی دانست که این رویکردها ارتباط مستقیمی با گردشگری دارد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه استفاده از صنعت گردشگری نیازمند تقویت جدی و ویژهای است و ما از این صنعت درآمد زا بیبهره و یا کمبهره هستیم که امیدواریم با تعامل ۲سویه و همکاریهای مشترک در راستای حل این مشکل قدمهای جدی برداریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی سیستان و بلوچستان با تاکید بر رویکرد برندسازی شهری، اظهارکرد: چنانچه مدیریت شهری برنامه عملیاتی به منظور برندسازی با رویکرد گردشگری نداشته باشد عملاً مسیر گذشتگان را طی کرده و تحولی در این خصوص رخ نخواهد داد.
وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان به لحاظ برندسازی نیز باید مورد بازبینی قرار بگیرد و کلانشهر زاهدان را با نمادهایی معرفی کنیم که گردشگر پذیر و برای مسافران جذاب باشد و از داشته های خود در این بخش به خوبی استفاده کنیم و میزان ماندگاری در مرکز استان را افزایش دهیم.
طهرانی مقدم ادامه داد: هرچند سیستان و بلوچستان ظرفیتهای بسیاری دارد اما معرفی و بهرهبرداری از آنها باید با مشارکت همه دستگاهها صورت گیرد و همه خود را در این بخش مسوول بدانند.
کمبود تابلوهای معرفی جاذبههای گردشگری و آثار باستانی در ورودی و داخل شهر، عدم تجهیز سرویسهای بهداشتی در پارکها و مکانهای پرتردد و تابلوهای تبلیغاتی از دیگر نقایصی است که دیده میشود و در کاهش میزان ورود و توقف گردشگر نقش بسزایی دارد
وی بیان کرد: کمبود تابلوهای معرفی جاذبههای گردشگری و آثار باستانی در ورودی و داخل شهر، عدم تجهیز سرویسهای بهداشتی در پارکها و مکانهای پرتردد و تابلوهای تبلیغاتی از دیگر نقایصی است که دیده میشود و در کاهش میزان ورود و توقف گردشگر نقش بسزایی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی سیستان و بلوچستان افزود: در صورتی که مجوزهای لازم از سوی شورای اسلامی شهر زاهدان صادر شود ما آمادگی داریم تا تابلوهای تبلیغاتی را با همکاری بخش خصوصی ایجاد و نسبت به معرفی جاذبههای تاریخی و گردشگری و راهنمایی گردشگران اقدام کنیم که تاثیر بسیار مثبتی دارد و این ظرفیتها همواره در معرض دید مسافران و ساکنان کلانشهر زاهدان است.
وی اظهار کرد: بازار رسولی زاهدان همواره به عنوان قطبگردشگری تجاری این شهر معرفی میشود اما به لحاظ سرویسهای بهداشتی که نیاز اولیه مسافر و گردشگر هست با چالش جدی مواجه است و این آمادگی از سوی اداره کل وجود دارد تا با مشارکت شهرداری زاهدان در خصوص تجهیز و بهسازی سرویسهای بهداشتی در تمامی نقاط گردشگرپذیر مهم اقدام کند.
طهرانیمقدم با ارائه پیشنهادی به شهردار و اعضای شورای شهر اسلامی زاهدان، تاکید کرد: ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی این آمادگی را دارد تا ابنیه های تاریخی، موزهها و بناهای ثبت ملی شده را به منظور برگزاری نوروزگاهها، جشنهای ملی مذهبی، مناسبتهای مهم در طول سال و افطاریهای عمومی در ماه رمضان را در اختیار شهرداری بگذارد و در ایجاد شور و نشاط نقش آفرین باشد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بینالمللی که ماهجاری در پایتخت کشور برگزار میشود، گفت: نمایشگاههای ملی و بینالمللی ظرفیت بسیار ارزشمندی برای معرفی بیش از پیش سیستان و بلوچستان است و شهرداری زاهدان نیز سال گذشته حمایتهای لازم را از این ادارهکل انجام داد که جای تقدیر دارد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این نمایشگاه فرصتها و بستههای سرمایهگذاری و ظرفیتهای گردشگری استان به بازدیدکنندگان و سرمایهگذاران بخش خصوصی ارائه میشود که امیدواریم نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.
وی گفت: خوشبختانه تعامل ۲سویه و همکاری تنگاتنگ و موثری میان اداره کل میراثفرهنگی و شهرداری و شورایاسلامی شهر زاهدان وجود دارد که امیدواریم ماحصل این جلسات و تعاملات به ایجاد شور و نشاط اجتماعی و افزایش رضایتمندی ولی نعمتان خودمان در استان بینجامد.
نظر شما